Vitézy Dávid rámutatott a főváros első számú problémájára

Ebben azonban akár Szolnokról is beszélhetett volna. Az autóforgalomba nemcsak Budapest fullad bele, hanem más vidéki nagyvárosok is. A megfelelő közösségi közlekedési üzemeltetéshez azonban sokkal több pénz kellene az önkormányzatok kezébe és nem elvonni a kormányzat által.

Tovább olvasom

Ki kell szállnunk az autóból, ha élhető városokban akarunk lakni

Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének. A masfelfok.hu cikke szerint alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban. A Deloitte felmérése szerint a világ városai a hosszútávú fejlesztési koncepcióikban már ebbe az irányba mozdulnak el, azonban gyorsabban és nagyobb léptékben el kell elhárítani az akadályokat a biztonságos gyaloglás és kerékpározás elől, valamint többet kell fektetni a…

Tovább olvasom

Már faragják az új szolnoki buszmenetrendet a Volánbusznál és az önkormányzatnál

Ritkán hozza össze a szolnoki lakosságot egy-egy fontos téma, de a kedvenc aktualitásokon kívül – miszerint sötét, szemetes és koszos, valamint dugókkal és kátyús utakkal terhelt a város – ez legutóbb az új buszmenetrenddel sikerült. A polgármester, egy idő után, látva az elégedetlenséget, jelezte, hogy majd ő a kezébe veszi a dolgokat.

Tovább olvasom

Tovább forrnak az indulatok az új menetrend, jegy- és bérletárak miatt Szolnokon

Óriási eredménynek könyveli el a szolnoki fideszes városvezetés az új Volán-menetrendet és az új buszhálózatot. Holott a város tömegközlekedést választó lakossága csak forgatja a fejét, mint tyúk az udvarban, hogy mi is van most. Kétségtelen, idő lesz megszokni az új rendet, de van ezért itt más is.

Tovább olvasom