Nem mellesleg a sztrájkot pedig gyakorlatilag ellehetetleníti a vasútnál is. A törvényjavaslat már nagyon is élő, régen túl jár az elképzelés szakaszán. Már csak formalitás, hogy a Fidesz-KDNP kormánytöbbsége meg is szavazza. Újabb gyomrost kap a tömegközlekedés a Jászkunságban is.
Tovább olvasomCímke: tömegközlekedés
Külön temetői buszjáratok közlekednek majd október utolsó és november első napjaiban Szolnokon
Ez az az időszak, amikor a legtöbben járnak ki egyszerre a temetőkbe, Szolnokon igyekeznek a tömegközlekedést plusz járatokkal elősegíteni, saját menetrenddel.
Tovább olvasomA Volánbusz készen áll: újabb 10 évre pályázik az országos közszolgáltatásra
A Volánbusz benyújtotta pályázatát a Nemzeti Koncessziós Iroda által kiírt országos autóbuszos közszolgáltatási koncesszióra. A cég bízik benne, hogy az eljárás győzteseként 2024-től további 10 éven át szolgálhatja az utasokat a hazai közlekedésben
Tovább olvasomIsmét botladozott a MÁV a ceglédi és szolnoki vonalakon, ez sem a társaság kedvenc 24 órája volt
Az utasok újfent bosszankodhattak a tömegközlekedési vállalat szolgáltatása miatt, kimaradó járatok, óriási késések, járműhiba, megint volt minden.
Tovább olvasomSzegeden a legdrágább, Szolnokon a legolcsóbb a tömegközlekedés
Hamarosan itt a szeptember, ami egyet jelent azzal, hogy a város ismét megtelik diákokkal és tömött buszokkal. Megnéztük, hogyan alakulnak a jegy- és bérletárak, illetve a felkínált közlekedési eszközök Szolnokon és a környező megyeszékhelyeken.
Tovább olvasomHétfőn ismét óriásit betlizett a MÁV, járműhiba, 130 perces késés, összeomló közlekedés több vonalon
Nemcsak a mellékvonalakon okoz nagy problémákat a szolgáltatás teljesítése a MÁV-nak, hanem fővonalakon is, Jász-Nagykun-Szolnok megye ismét nem maradt ki a jóból. Ami viszont még nagyobb gond, hogy az utasok tájékoztatása szerint a Mávinform nem a valóságot írja, egyszerűen mellébeszélés zajlik.
Tovább olvasomPéntektől teljesen megváltozik a közösségi közlekedés, eljött március elseje
A jelenlegi 15 bérletkonstrukció helyett csupán kettő marad, óriási változások jönnek a helyi és helyközi közlekedésben az egész országban. Íme az áttekintés, mi is változik és hogyan.
Tovább olvasomVitézy Dávid rámutatott a főváros első számú problémájára
Ebben azonban akár Szolnokról is beszélhetett volna. Az autóforgalomba nemcsak Budapest fullad bele, hanem más vidéki nagyvárosok is. A megfelelő közösségi közlekedési üzemeltetéshez azonban sokkal több pénz kellene az önkormányzatok kezébe és nem elvonni a kormányzat által.
Tovább olvasomVitézy: Igenis járatritkítás történt és vissza kell vonni
Úgy tűnik, a közösségi közlekedés átalakításáról mellébeszélés történt, 53 járatnak ritkították a menetrendjét, ám egyetlen egy vonalon sem közlekedik több jármű a fővárosban. Ezt nem lehet máshogy hívni, mint járatritkításnak.
Tovább olvasomKi kell szállnunk az autóból, ha élhető városokban akarunk lakni
Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének. A masfelfok.hu cikke szerint alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban. A Deloitte felmérése szerint a világ városai a hosszútávú fejlesztési koncepcióikban már ebbe az irányba mozdulnak el, azonban gyorsabban és nagyobb léptékben el kell elhárítani az akadályokat a biztonságos gyaloglás és kerékpározás elől, valamint többet kell fektetni a…
Tovább olvasom