Elbontják az EU-s pénzből felépített biciklis kalandparkot, aminek hét év alatt 55 látogatója volt

Az utóbbi négy évben egyetlen egy ember használta az egyre rosszabb állapotba kerülő, 2015-ben átadott létesítményt. Annak idején 140 millió forintot emésztett fel, most szétkapják. Azért a felcsúti kisvasút kihasználtságára is kíváncsiak lennénk. Elbontják azt a 2015-ben átadott hatvani kerékpáros kalandparkot, amelyre nettó 140 millió forint uniós pénzt költöttek – írja az Átlátszó. A lap közérdekű adatigényléssel kikérte az önkormányzattól, hogy hányan használták a létesítményt, s mint kiderült, a hét éves nyitvatartása alatt összesen 55-en. 2018 és 2022 között pedig mindössze egy látogatója volt. A cikk emlékeztetett, hogy az extrém pálya egy…

Tovább olvasom

Döntés: nem lehetnek titkosak a részletek többé a Rogán apósa által elnyert 2 milliárdos uniós támogatásról

A Transparency International pert nyert, így nyilvánosságra kell hozni a bíróság döntése alapján a most még nem nyilvános adatokat is. 2020-ban Rogán Antal új feleségének édesapja bevásárolta magát a Ductus Kft.-be, a cég pedig egy évvel korábban több mint 2 milliárd forint uniós támogatást nyert el – írta meg akkoriban az Átlátszó. A nyilvános adatokból azt is meg lehetett tudni, hogy ez a cég nyerte el a legtöbbet az erre a célra biztosított összesen 14,1 milliárd forintos keretből – érdemben viszont ennél több nem derült ki a pályázatról. A hvg.hu ezeket az információkat…

Tovább olvasom

Még hány ilyen botrány lesz? A hatmilliárdos geotermikus fűtésrendszerből is csak néhány kút lett

A főszereplő ismét egy fideszes volt polgármester és a hatalmas mennyiségű uniós támogatás, ami gyakorlatilag eltűnt a föld színéről. „Azon kívül, hogy megfúrtak két termelő és két sajtoló kutat, nem történt semmi” – nyilatkozott Tótkomlós polgármestere, Zsura Zoltán a Magyar Narancsnak. Mint a lap írja, korábban úgy volt, geotermikus energia fűti majd a település lakóingatlanjait és önkormányzati intézményeit, a projektből pedig egyelőre nem lett, a polgármester szerint pedig már nem is lesz semmi: a projekt az idők során 6 milliárd forintra drágult, a 2021. márciusi határidő azonban hiába járt le, egyelőre…

Tovább olvasom