Egyáltalán nem úgy tűnik, hogy a kínai tulajdonban levő Tisza Szálló hamarosan újra kinyitna

Eredetileg azt ígérték, hogy május 31-én újranyit ez a patinás szálló és a hozzá kapcsolódó gyógyfürdő. Most viszont inkább úgy tűnik, hogy egyszerűen igyekeznek teljes csendben maradni a dologról, hátha a többség már elfelejtette. A jelek inkább arra mutatnak, hogy semmilyen újranyitás nem lesz itt a közeljövőben.

Tovább olvasom

Csak úgy fű alatt – egy eddig nem is említett kínai akkugyár jelent meg hazánkban egy leánycéggel

A szándék világosnak tűnik, de természetesen lehet teljesen véletlen egybeesés is. Orbánék elindították a dominót, a kínai akkumulátorgyárak sorra érkeznek és csak érkeznek rendkívül biztonságos, mérgező anyagokat használó technológiájukkal és külföldi munkaerővel.

Tovább olvasom

Eldőlt: háromezer milliárd forintból épül kínai akkumulátorgyár a szomszéd megyében, Debrecenben

Háborús infláció, háborús válság, háborús rezsiemelés, háborús energiaválság van, de éppen akadt háromezer milliárd forint, hogy felépítsenek egy kínai akkumulátorgyárat. Az ígéretek szerint az üzem kizárólag megújuló forrásokból származó villamosenergiát használ majd fel. Magyarország történetének eddigi legnagyobb beruházása valósul meg Debrecenben, ahol a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), a világ legnagyobb akkumulátorgyártója hozza létre második európai üzemét mintegy 3 ezer milliárd forint értékben – nyilatkozta az állami médiának Magyar Levente, a külügyminisztérium parlamenti államtitkára pénteken. A cégnek csak Németországban van még akkumulátorgyára Európában. A gyár 221 hektáron terül…

Tovább olvasom

Egy kínai, e-autós óriáscég Magyarországon épít gyárat – de mi lesz a veszélyes akkumulátorokkal?

A NIO cég neve mindannyiunk számára ismerősen csenghet. Orbán Viktor előre megmondta, hogy akkumulátor-nagyhatalom leszünk a következő években. A gödi Samsung azonban rengeteg fejfájást okoz a lakosságnak, jöhet a következő menet a NIO akkuival és veszélyes anyagaival? Beigazolódtak a pletykák, tényleg Magyarországon épít gyárat az elektromos autókban utazó kínai NIO – írja a Hvg.hu. A vállalat az autókat kiszolgáló akkumulátorcsere-állomásokat és töltőoszlopokat gyártaná nálunk. A magyarországi gyár bejelentését nem más tette meg, mint a cég alapítója, elnöke és vezérigazgatója, William Li. A gyár tényén túl sok minden egyéb nem hangzott…

Tovább olvasom

Hivatalos, hogy senki nem élte túl a repülőgép földbe csapódását

A hét során láthattuk a döbbenetes képsorokat, ahogy egy kínai utasszállító repülőgép óriási sebességgel, orral a földbe fúródik, majd felrobban. Ahogy arra számítani lehetett, nincs túlélő. A kínai hatóságok már csak a repülőgép egyik feketedobozát keresik. Megerősítették a kínai hatóságok szombaton, hogy senki nem élte túl a dél-kínai Kuanghszi tartományban hétfőn lezuhant belföldi utasszállító repülőgép katasztrófáját. A China Eastern kínai légitársaság gépének fedélzetén tartózkodó 132 ember közül 120-at már azonosítottak. A hatóságok közölték, hogy a vizsgálatok során nem találták robbanóanyag nyomait a Boeing 737-800-as típusú gép roncsain. Az egyik feketedobozt szerdán megrongálódott…

Tovább olvasom

“A bírók korábban is a kínaiaknak kedveztek” – elvették a magyar aranyérmet a téli olimpián

Knoch Viktor gyorskorcsolyázón kívül másnak is könnyedén szemet szúrt, mennyire lejt napok óta a kínai hazai pálya. Hiába lett első Liu Shaolin Sándor, végül videózás után kizárták és nem nagy meglepetésre ismét kínai versenyző nyakába került az aranyérem. Jogos döntés, vagy megint azt élhetjük át, mint 2008-ban, hogy ha kínai indul egy versenyszámban, akkor mindenképpen ki kell hozni győztesnek? A téli olimpia hétfői gyorskorcsolya-versenyén hiába ért Liu Shaolin Sándor elsőként célba a férfiak 1000 méteres döntőjében, a videózás után elvették a magyar aranyérmet. Hazai, kínai győzelem született, Liu Shaoang pedig…

Tovább olvasom

Itt a meghökkentő igazság a kínai és orosz vakcináról, kiperelték az eltitkolt iratokat

Amit eddig is sejtettünk, egyre inkább valóságként körvonalazódik, az elmúlt harminc év egyik legkeményebb korrupciós ügyéről tudunk meg egyre többet. A kínai beszerzés az első pillanattól kezdve több, mint gyanús volt, most már tudjuk, az importőr cég viharsebességgel 15 milliárdos profitra tett szert, az engedélyezési “dokumentumok” pedig a nevetségesnél két fokkal rosszabbak. Most már csak bizonyos szegmensekben mehet tovább a titkolózás, a Transparency International sikerrel kiperelte ezeket a kulcsfontosságú dokumentumokat. Elképesztő botrány küszöbén állunk, egy normális, demokratikus országban aznap le kellene mondania a teljes kormánynak és ezzel nem is fejeződne…

Tovább olvasom