Az elektromos Volkswagen és a vita is fellángolt

Az e-autó teljesen kiégett, miután kigyulladt, pillanatok alatt elborították a lángok az egyébként a magyarok körében is közkedvelt kis elektromos kocsit. Ez pedig ismét olaj a tűzre abban a vitában, amelyben az e-autókat pártolók és ellenzők feszülnek egymásnak.

Tovább olvasom

A jászsági nagy áramszünet utóélete: ki fizeti meg a kárunkat?

Bár már azon is sokan felhúzták a szemöldöküket, hogy egyetlen trafóház kiesése ilyen durva problémát és hosszan tartó áramszünetet volt képes okozni a háztartásokban. De ha valakinek konkrétan még kára is származott ebből, ott ki fizeti a számlát?

Tovább olvasom

Nagy fordulat, a németek megtorpedózták a belső égésű motorok száműzését

Féltik saját iparágukat, egy nagyon komoly kiskaput szeretnének beiktatni a már szinte elfogadott törvénybe, ami nem a motorokat, hanem az üzemanyagokat érinti. A német autóipari lobbi komoly megszólalását tapasztalhatjuk. Németország az utolsó pillanatban megtorpedózta azt a korábban már mindenki által elfogadott uniós javaslatot, miszerint 2035-től nem lehet új, belső égésű motorral hajtott autót értékesíteni. Bár azt gondolhatnánk, hogy a német autóipar védelme miatt logikus ez a lépés, a későbbiekben igen komoly bonyodalmakat okozhat az EU-nak a német ellenállás. Az Európai Parlament és a 27 uniós tagállam tavaly október végén állapodott meg…

Tovább olvasom

Hamarosan vége: bő egy évtized múlva kizárólag elektromos autókat lehet eladni az EU-ban

2035-ben jön el az az idő, amikor a dízel- és benzinüzemű gépjárművek értékesítését végleg meg kell szüntetni az unióban. De addigra vajon fejlődik eleget az elektromos autógyártás hatótávja? A belvárosi közlekedésben pedig már 2030-ig óriási százalékban át kell állni elektromos hajtásra. Az Európai Parlament keddi strasbourgi plenáris ülésen jóváhagyta a tagállami kormányokat tömörítő Európai Tanáccsal elért megállapodást az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról. Ennek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell…

Tovább olvasom

Az autóvásárlók 60 százaléka gondolkodik elektromos járművekben

Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is virágzik a Roland Berger friss elemzése szerint – olvasható a közleményükben. A tanácsadócég Automotive Disruption Radar (ADR) című felmérésében 23 ország 26 autóipari mutatóját vizsgálja félévente. A legújabb kutatásból kiderül, hogy közel 5 százalékkal nőtt az elektromos járművek és plug-in hibridek eladási aránya 2021-ben, a 2020-as 4,6 százalékról 9,5 százalékra. Az elektromos járművek térhódítása várhatóan folytatódik, ugyanis a potenciális autóvásárlók 60%-a gondolkodik EV-k vételén a hagyományos, robbanómotoros autók helyett. Kína újra a csúcson Két év kihagyás…

Tovább olvasom

Egy kínai, e-autós óriáscég Magyarországon épít gyárat – de mi lesz a veszélyes akkumulátorokkal?

A NIO cég neve mindannyiunk számára ismerősen csenghet. Orbán Viktor előre megmondta, hogy akkumulátor-nagyhatalom leszünk a következő években. A gödi Samsung azonban rengeteg fejfájást okoz a lakosságnak, jöhet a következő menet a NIO akkuival és veszélyes anyagaival? Beigazolódtak a pletykák, tényleg Magyarországon épít gyárat az elektromos autókban utazó kínai NIO – írja a Hvg.hu. A vállalat az autókat kiszolgáló akkumulátorcsere-állomásokat és töltőoszlopokat gyártaná nálunk. A magyarországi gyár bejelentését nem más tette meg, mint a cég alapítója, elnöke és vezérigazgatója, William Li. A gyár tényén túl sok minden egyéb nem hangzott…

Tovább olvasom