Szalay Ferenc 18 éve Szolnok polgármestere. Sok minden történt a város életében ez idő alatt, de most kifejezetten a regnáló városvezetőnk megvalósulatlan ígéreteit és egyéb emlékezetes pillanatait vesszük górcső alá. A lista hosszú, de nem volt nehéz dolgunk összeállítani: a Tiszaligeti Strandtól a Csáklya úti hídon át az önkormányzati bérlakások kiárusításáig sok projekt szerepel rajta. A cikkünk végén szavazzon, melyik az ön “kedvence”!
1. A Tiszaligeti Strand
A tervek szerint 2021-ben kellett volna átadni a Tiszaligeti Strandfürdőt. Sajnos a beruházás jelen pillanatban is toporog, nehéz elképzelni, hogy az a nyár végéig változni fog. Legutóbb a viharos időjárásra fogták a csúszást. Felmerül a jogos kérdés, az elmúlt években miért nem végezték a munkát, amikor éppen hét ágra sütött a nap. És, ha mégis építik a komplexumot, előszeretettel borzolják a kedélyeket; boldogan jelentik be, hogy alakul a fürdő étterme és azt látjuk, hogy normális burkolat helyett egyelőre mindenütt apró kavicsokat borítják a helyszínt. Reméljük ez csak átmeneti állapot. Viszont a Tiszaligeti Élménysziget egyik ékköve már elkészült; aki a nyár folyamán a síelésnek szeretne hódolni, az megteheti. Aki pedig kevésbé van oda a csúszkálásért, mehet a MÁV strandra.
2. A bérlakások kiárusítása
Lehet már a feledésbe merült ez a 2019-es ügy, de akkora port kavart, hogy annak idején lehozta a Népszava és a 24.hu is. Előbbi portál írása arra mutat rá, hogy két év alatt 40 lakást adtak el 2,6 milliós átlagáron. Szalay szerint nem minősül közérdekű adatnak, hogy milyen értékbecslés után állapították meg a rendkívül kedvező árakat. Ez azért érdekes, mert Szolnok belvárosában akkoriban 25-35 millió forintnál olcsóbban nem nagyon lehetett 70-80 négyzetméter közötti lakást találni. A bérlők között szerepelt Kozák Ferenc, a Lungo Drom Szolnoki prominense, Farkas Flórián volt ORÖ-elnök, fideszes képviselő régi szövetségese.
3. A Csáklya úti híd
2021-ben mutatta meg a szolnoki lakosoknak a Csáklya úti híd látványtervét közösségi oldalán Szalay Ferenc. A híd tervezése másfél milliárd forint lesz, ez a forrás rendelkezésünkre áll. A híd összességében, a közel tíz kilométer hosszú szandai elkerülő úttal együtt megközelítőleg 30 milliárd forint nagyságrendű költségvetést tudhat magáénak – írta akkor. A Csáklya úti Tisza-híd építése jelenleg is bizonytalan, legutolsó információnk szerint az útépítési engedélyek megszerzése zajlik. Egy biztos, belátható időn belül nem fog megépülni, mert akkor a polgármester Facebook-bejegyzésében öles betűkkel olvashatnánk az örömteli hírt és a közeli dátumot, mutat rá a frisshírek.hu cikke. Addig is marad a dugó és az araszolás, amelyet a Szol24 kamerája is megörökített.
4. Tisza-Zagyva torkolat betonba öntése
A Tisza-Zagyva torkolat, visszafordíthatatlan beton támfalának a felhúzása sokak nemtetszését kiváltotta. A közvélekedés szerint esztétikailag kilóg a látképből, szinte agyonnyomja a szűken kanyargó Zagyvát. Másrészt az éghajlati változások ismeretében nem túl kedvező a rengeteg lerakott térkő és beton. A bástyasétánnyal egy beruházást alkotó közeli vár is és erősen megosztotta az embereket.
5. A városi vízvezetékrendszer korszerűsítése – csőtörések
Kijelenthetjük, Szolnok a csőtörések városa. A MÁV kórházat érintő ügy, a szokottnál is kellemetlenebb volt. A szerelés ideje alatt tárolóedényekben moshattak kezet a betegek. “Az ország víziközmű-fejlesztési programja idén eléri Szolnokot: az Ady Endre út ivóvízhálózatának elöregedett csöveit Lantos Csaba miniszter úr és V. Németh Zsolt államtitkár úr ígéretének megfelelően még idén kicserélik” – ígérte a választási kampány közepén Szalay Ferenc polgármester. A beruházás két ütemben, 682 millió forintos állami támogatással valósul meg, ez is jelzi, mennyire fontos, hogy a kormányzat és a város között fennálló remek kapcsolatot Dr. Kállai Mária képviselő asszonnyal biztosítjuk” – írja a polgármester. Se időzítés, se meghatározott időpontok, csupán puszta ígéretek.
6. Tiszai kikötő
Szolnok valóban a vizek városa lehetne, ha kihasználná az adottságait. A cím valódi megszerzését segítené a vízi turizmus felvirágoztatása.
A 2018-ra tervezett kishajó kikötő tervezési és kivitelezési szintje milyen stádiumban van?- kérdezte még 2017-ben egy olvasó Szalay Ferenctől. Várhatóan 2018-ban átadjuk. Ami biztos, hogy a tiszaligeti oldalon, a Tiszavirág híd alatti részen lesz kialakítva. Tervezünk még többek között üzemanyagtöltő állomást, kávézót és akár éttermet is létesíteni ennél a kikötőnél. Ezután szeretnénk a Szolnoki Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány közelében még egy kikötőt létrehozni a jövőben – nyilatkozta a polgármester.
Várjuk azóta is, hogy Szegedhez mintájára lubickoljunk a vízi látványosságokban.
7. A Szigligeti Színház zuhanórepülése
A szolnoki Szigligeti Színház különleges intézmény az országban.
Volt idő, amikor az ország legjobbjai között tartották számon; volt igazgatója a későbbi Katona József Színházat is megalapító Székely Gábor. Volt itt társulati tag hosszú ideig Törőcsik Mari, de játszott itt annak idején Csomós Mari, Hollósi Frigyes, Mensáros László, Pásztor Erzsi és Udvaros Dorottya. De ez a színház volt az is, amely elsőként lett a Fidesz kultúrharcának bástyája: a várost már tizennyolc éve, még ma is vezető Szalay Ferenc 2007-ben a szakma javaslata, majd heves rosszallása ellenére Balázs Pétert nevezte ki a színház élére.
Ha szakmai oldalról nem is, a közönség részéről nagy sikernek örvendett a társulat, manapság a Barabás Botond vezette színházról már az utóbbi sem mondható el, hiába a 7,6 milliárd forintot felemésztő felújítás. Egyébként az ügy pikantériája, hogy a véletlen úgy hozta, hogy Barabás apósa Szalay volt politikai tanácsadója.
8. Az országos sajtót bejáró vén kurvázás
Lassan már nyolc éve történt, de mindenki emlékezetébe mélyen beleégett a hírhedt szólás. A bekapcsolva maradt mikrofon miatt mindenki hallhatta Szalay Ferenc véleményét az új parkoló ellen tiltakozó idős hölgyekről a képviselő-testületi ülésen. A polgármester bocsánatot kért, de, ami egyszer felkerül az internetre az ott is marad.
9. M4-es út
Olykor, mintha más időszámítás szerint élne Szalay Ferenc. Elkészültek a tervek az M4-es út négysávosítására Budapest és Szolnok között, a beruházás előreláthatólag 2018 végére elkészül. Az M4-es út Szolnok-Fegyvernek közötti mintegy 29,5 kilométeres szakasza is elkészül 2019 végére – ígérte 2016-ban. Valóban így történt?
10. Volán tartozás
Tavaly decemberben cikkezett arról a sajtó, hogy négy és fél milliárdos hiány a költségvetésben, ez jellemzi Szolnok gazdálkodását. A városi ellenzék a tömegközlekedés összeomlásától és a működésképtelenségtől féltette a megyeszékhelyet. Nem kevesebb, mint 3,2 milliárdra ugrott annak az adósságnak a mértéke, amelyet Szolnok városa halmozott fel a tömegközlekedését működtető Volánbusszal szemben.
Fotók: MTI, Szalay Ferenc Facebook
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!