Íme a legproblémásabb vasútvonalak a tavalyi évben, szolnoki járat is a dobogón

Sajnos negatív értelemben került dobogóra a megyét érintő vasútvonal, rengeteg probléma adódott műszakilag, de leginkább a menetidő tartásával. Igaz, egyáltalán nem valószínű, hogy ezért kellett nagy hirtelen leváltani a MÁV-START vezérigazgatóját pénteken, hiszen az elmúlt évtizedben is megszoktuk a rengeteg késést. A Hvg.hu számolta ki “hibapontokkal”, hogy melyek lettek a legtöbb gondot és fejtörést okozó vasútvonalak 2022-ben. Az élmezőnyben csak néhány változás történt a korábbi évekhez képest. Sok izgalmas dolog történt a magyar vasúton 2022-ben onnantól, hogy január 1-jén délelőtt 11-kor egy Intercity egy órán át várakozott Szolnokon, egészen odáig,…

Tovább olvasom

Amikor még a Pest-Szolnok vasútvonal három óra utazást jelentett

A rosszmájú megjegyzések szerint a MÁV rosszabb napjain most is annyi, de a helyzet alapvetően sokat javult az akkori gőzvontatású szerelvényekhez képest. Az ország második vasútvonalát 1847. szeptember elsején adták át az akkor még nagyon gyér forgalomnak. A száguldó „gőzszekerek” angliai megjelenése felvillanyozta a technikai újdonságokra érzékeny reformnemzedéket Magyarországon. Az első vasutak a magántőke bevonásával épültek az országban. Az egyik ilyen vasúttörténeti mérföldkő hazánkban az 1847. szeptember 1-jén megnyitott Pest–Szolnok vonal volt, amely a váci után a második átadott szakasz volt Magyarországon – írja a Múlt-kor.hu A Magyar Középponti Vasút…

Tovább olvasom

Az egyik legérdekesebb vasútvonal, ami egy lakóházon halad keresztül – videó

A zsúfoltság a civilizáció velejárója az igazán nagy városokban. Itt pedig nem volt más lehetőség, mint keresztülvezetni a vonatot egy sokemeletes lakóházon. Még egy megállót is létesítettek az “átépített” épület belsejében. Délkelet-Ázsiában, a Jangce partján fekszik Csungking városa, melynek egyik látványossága, hogy egy vonat menetrend szerint áthalad egy 19 emeletes lakóépületen. A város közigazgatási területén több mint 30 millióan élnek, ezen belül magának Csungking városnak a lakossága közel kilencmillió fő egy 2018-as becslés szerint, emiatt nagy a zsúfoltság, és egyre több a felhőkarcoló is. Ez viszont igencsak leszűkítette a csungkingi…

Tovább olvasom

A szolnoki vonalon ismét változik a menetrend, figyeljük a friss információkat

A teljes szolnoki vasútvonal érintett, ne támaszkodjunk a korábbi rutinunkra. A Budapest–Hatvan–Miskolc, illetve a Budapest–Eger, valamint a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon továbbra is jelentős forgalmi és menetrendi változások vannak a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti biztosítóberendezési kábelzárlat miatt – írja a Máv weboldala. Változások a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza viszonylaton közlekedő vonatoknál  A Keleti pályaudvarról minden• óra 10-kor Békéscsaba, illetve Lőkösháza felé induló InterCity vonatok Nagykátától, illetve Szolnoktól közlekednek, • óra 15-kor Szolnokra induló Z60-as vonatok teljes útvonalon közlekednek, de 5 perccel később, óra 20-kor indulnak, • óra 45-kor Szolnokra induló G60-as vonatok nem közlekednek.

Tovább olvasom

Figyelem! Változik a menetrend a szolnoki vasútvonalon, van, ahol vonatpótló buszokra lesz szükség

Márciusban rengeteg változást tapasztalhatunk majd a vonatközlekedésben, leginkább karbantartások és pályafelújítások miatt. Budapesten, a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között pótlóbuszok közlekednek. Budapest–Hatvan és a Budapest–Újszász–Szolnok vonalon egyes vonatok módosított menetrend szerint közlekednek – közölte a Szoljon.hu portállal a MÁV Zrt. A Budapest–Újszász–Szolnok vonalon: A Keleti pályaudvarról Szolnokra 23:55-kor és 0:55-kor induló, továbbá Szolnokról a Keleti pályaudvarra 21:19-kor és 22:19-kor induló S60-as vonat utasainak a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között pótlóbuszokkal kell utazniuk. A Hatvan–Szolnok vonalon: Pályakarbantartást végeznek, minden vonat módosított menetrend szerint közlekedik, az utasokat  március 19-től 21-ig Hatvan…

Tovább olvasom

A tavalyi év legproblémásabb vasútvonalai közé könnyedén befért a szolnoki vonal is a lista elejére

Egész évben figyelték a késéseket, járatkimaradásokat és a MÁV saját hibájából eredő problémákat számolgatták össze és pontozták. A szolnoki vonal a második legmegbízhatatlanabbnak bizonyult, kétes dicsőség. Melyik volt az a vasútvonal az országban, ahol a leggyakrabban volt valami probléma? A Hvg.hu kiszámolgatta, mi minden történt 2021-ben. A listát a MávInform hírei alapján állították össze. A szabályok a következők voltak: 2 pontot ér, ha egy óránál nagyobb késések vannak egy hiba miatt, minden további óra 1–1 pont. 1 pontot ér, ha egy óránál rövidebb a késés, fél pont jár, ha csak…

Tovább olvasom

Ismét egy baleset a szolnoki vasútvonalon

Személyautóval ütközött egy Intercity, a fénysorompó az eddigi információk alapján jól működött. Jó ideig komoly késésekkel közlekedtek a vonatok a szolnoki vonalon. A részleteket a MÁV osztotta meg a Facebookon. Előzmény: A Keleti pályaudvarról Bukarestbe tartó, Békéscsabáról 9:41-kor továbbindult (IC73-as) Traianus InterCity-vel ütközött egy személygépkocsi Kétegyháza és Lőkösháza állomások között. A balesetkor a fény- és félsorompó jól működött. A vonaton senki sem sérült meg. A helyszínelés és a műszaki mentés végéig – kora délutánig – szünetelt a vonatforgalom ezen a szakaszon, emiatt a vasúttársaság pótlóbuszt rendelt. A Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vonalon hosszabb…

Tovább olvasom

Kevés hiányzott a súlyos vonatbalesethez a szolnoki vonalon

Tápiószecsőnél két vonat egymással szemben futott ugyanazon a vágányon, szerencsére a védelmi rendszer és a reflexek jól működtek, így végül a két szerelvény biztonságos távolságra megállt egymástól. Alig néhány kilométerre ettől a helytől, Mende és Sülysáp között történt a magyar vasút történetének egyik legnagyobb katasztrófája 1968-ban, akkor is egy vágányra került két vonat egymással szemben. Tápiószecső állomáson csütörtökön 17 óra után néhány perccel a Budapestre tartó Z60-as vonat (3333) annak ellenére indult el, hogy a vasúti jelzőberendezés részére tiltó jelzést mutatott, miközben Sülysáp felől a Szolnokra tartó Z60-as vonat (3356)…

Tovább olvasom

Palkovicsék letették a Budapest-Belgrád vasútvonal alapkövét: 2400 év alatt meg is térülhet a beruházás

Az országot hosszú időre eladósítja ezzel a kormány, de az üzlet az üzlet. A jelképes alapkőletétellel hivatalosan elkezdődött az ország jelenleg folyamatban lévő legnagyobb építési beruházása, a Budapest–Belgrád vasútvonal Soroksár és Kelebia (vagyis az országhatár) közti felújítása. Az eseményre Kiskunhalason, vagyis a vonal déli végén kerítettek sort, részt vett Palkovics László innovációs miniszter, egyben a felújításért felelős kormánybiztos, Tomislav Momirović szerb közlekedési miniszter, Homolya Róbert, a MÁV–Volán-csoport elnök-vezérigazgatója, Bányai Gábor országgyűlési képviselő és videokapcsolaton keresztül Ning Jizhe, a kínai Fejlesztési és Reform Bizottság alelnöke. Palkovics László arról beszélt az alapkőletételnél: a…

Tovább olvasom