Tényleg felgyorsulhatnak a vonatok a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon?

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent egy feltételes, közel 81,72 milliárd forint értékű pályázat, amely a Nagykáta és Újszász közötti vasúti szakasz teljes körű megújítását célozza. A beruházás tervezési és kivitelezési feladataira az Építési és Közlekedési Minisztérium keres kivitelezőt – tényleg megtörténhet, hogy gyorsabban közlekedhetünk ezen a vonalon?

Tovább olvasom

15 perccel rövidebb menetidőt ígér a MÁV

A Debrecen–Tiszafüred–Füzesabony vasútvonalon jelenleg több felújítási és karbantartási munkát végeznek párhuzamosan, amelyek célja a vonatközlekedés megbízhatóságának növelése és a menetidő csökkentése. A tervek szerint jövőre akár 15 perccel is rövidebb lehet a menetidő a vonatok számára.

Tovább olvasom

Ötvenezer utas buszozhat februártól azokon a szakaszokon, ahol nem jár majd a vonat

Ez pedig akár 45 perccel is meghosszabbíthatja az egyébként sem rövid menetidőt. Február elsejétől Délegyháza és Kelebia között vágányzár mellett folytatják a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal magyarországi szakaszának felújítását – írja a Mávinform. Ez azt jelenti, hogy annak a havi 50 ezer utasnak, akik ezen a szakaszon megfordulnak, le kell mondaniuk egy időre a vonatozásról, mert a vasút szerepét a vonatpótló buszok és a Volán járatai veszik át. A buszos közlekedés és az átszállások miatt Budapest és Kunszentmiklós-Tass között 20-30 perccel hosszabb eljutási idővel lehet számolni, míg Kiskőrös, Kiskunhalas, illetve Kelebia és a…

Tovább olvasom