“Nem a származás, hanem a szociális helyzet befolyásolja, hogy mit ér el a gyerek az iskolában” – Jámbor András írása

Gulyás Gergely miniszter szerint a cigányság felelős az oktatás rossz eredményeiért. Nem sok undorítóbb dolog van annál, amikor a hatalom képviselője a népet hibáztatja a saját sikertelenségéért, de még mélyebbre sikerül menni, amikor ezzel együtt cigányozni kezd egy politikus, hogy elfedje a saját felelősségét. Mert az oktatási rendszer működéséért, az eredményeiért, nem a gyerekeknek van politikai felelőssége, hanem a kormánynak. A kompetenciafelmérés szerint a nyolcadikosok 40%-a, a tizedikesek harmada teljesít alapszint alatt a szövegértésben. Amire ugye aztán minden tanulás alapul, hiszen ha a szöveget nem értik meg a gyerekek, akkor…

Tovább olvasom

A nyíregyházi Huszár-teleptől az Európa Bizottságig – Glonczi László jobb iskolába segíti a cigány gyerekeket

László mindössze háromnapos volt, amikor lemondtak róla a szülei és nevelőotthonba került. A roma kisfiú ezután megtanulta a legfontosabbat: kiállni saját magáért, később pedig másokért is. Szorgalma és kitartása végül elképesztő magasságokba repítette az egykori kőművest. 1982-től dolgozott kőművesként, élte az átlagos családok mindennapjait. Aztán a gyermekét be szerette volna íratni egy integrált iskolába, de kiderült csupa cigány gyerek jár az intézménybe. Így követte a körzeti iskolával való próbálkozás, de elutasították. Ekkora jogi segítséghez folyamodott. “Az egyértelműen kiderült, hogy azért nem tudtuk beíratni belvárosi iskolába, mert a huszártelep lakosa” –…

Tovább olvasom