Nem kell hosszasan részletezni a Szolnok kertvárosias övezetéből, Szandaszőlősről vagy még rosszabb esetben Rákócziújfaluról, Martfűről érkezők menetrendszerűen, hétfőtől péntekig visszatérő problémáját, illetve a belvárost elhagyni igyekvő autók torlódásait és az eszméletlen közlekedési dugókat. A gond régóta ismert, a megoldás messze: a Szol24-en kollégánk videójával szemléltetjük a helyzetet.
Mindegy, hogy munkába tart, vagy munkából jön valaki, a reggeli órákban, hét és nyolc óra között és délután is lassított belvárosi forgalomra, „beállt hídra” számíthat. Mások mellett a Bajnai Zsolt-féle blogSzolnok is tett ötleteket és javaslatokat a megoldásra, P+R parkolók kialakítását, a közösségi közlekedésre való ösztönzést, teljes közlekedés-átszervezést is és speciális reggeli és délutáni szabályok bevezetését a helikopteres körforgalomnál.
Az idegőrlő dugókról a Szol24-en is többször beszámoltunk, például tavaly szeptemberben, amikor egy férfi – nem meglepő módon – azt sérelmezte, hogy a dugók miatt a mindössze hét kilométeres távot egy örökkévalóságig tartott megtenni.
Kollégánk, Vajó Levente április 11-én, egy átlagos csütörtökön videón követte végig a belvárosból a hídig vezető utat. A felvételen jól látható, hogy a Szigligeti Színháznál kezdődik a torlódás és akkor még nem is beszéltünk a másik szakaszokon becsatlakozó várakozókról: sokan a Zagyva part irányából próbálkoznak, mások pedig a Dózsa György utca irányából érkeznek. Legyen hó, vagy szikrázó napsütés, a többsugaras forgalmi dugó állandó.
Több, mint tíz éve már elhangzott Szalay Ferenc polgármestertől, hogy a Csáklya utcánál új belvárosi hidat építenek. A szolnoki elkerülő szakasz, amely Szandaszőlős autós terhelését hivatott csökkenteni, a tervek szerint összeköttetésben lesz a Vörösmező utcával, előtte pedig le lehet majd hajtani róla Tiszaliget felé is, végül többágú körforgalommal kapcsolódik majd a Martfűi útba.
Maga az országgyűlési képviselő, Kállai Mária szólalt fel a parlamentben tavaly év elején a Tiszán átívelő új híd kapcsán, Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára pedig azt a választ adta neki, hogy a háború és az elhibázott szankciós politika okozta nehézségek miatt a további előkészítésre és kivitelezésre jelenleg még nem áll rendelkezésre forrás. Kis idő elteltével most úgy áll a helyzet, a kiviteli tervek megvalósítására jócskán kell még várni, a munkálatok befejezésére 2027 után lehet számítani.
„A Szolnokot elkerülő körgyűrű kialakulása, a Csáklya úti híd megépülése együttesen alakítja ki a forgalmi rendszert, ezek ismeretében kell majd döntenünk újabb átalakításokról, mert ellenkező esetben minden megoldás csak tűzoltás lenne. Szolnok városának az az érdeke, hogy olyan megoldás szülessen, mely a lehetőségekhez és az adottságokhoz mérten a lehető legjobb alternatívát kínálja” – közölte Pókász Endre sajtószóvivő a Magyar Naranccsal 2021-ben.
Képek és videó: Vajó Levente