A MÁV elismerte, a vasútvonal-bezárásnak hátrányai is vannak, de legalább napraforgók mellett utazhatunk

… és még USB töltő is lesz a buszokon. Az viszont tény, hogy a legtöbb esetben megnő a menetidő és hát a kerékpáros közösségi közlekedés innentől nem megoldható. A Jász-Nagykun-Szolnok megyében bezárásra ítélt vasútvonalra is ez vár.

Tovább olvasom

Mészáros Lőrincék megszánták a MÁV-ot és besegítenek a kétpói pusztítás helyreállításában

Az állami vasúttársaság már két és fél hete dolgozik a kisiklott tehervonat okozta baleset pusztításának eltakarításán és helyreállításán. Most a nemzet gázszerelőjének egyik cége rendelkezésre bocsátott egy különleges gépet, aminek köszönhetően hamarabb állhat majd helyre a normális vasúti közlekedés a szolnoki vonalon.

Tovább olvasom

Tiszafüred polgármestere is tiltakozik, arra kéri a kormányt, ne zárják be a vasútvonalakat

Hiszen előre megyünk, nem hátra. De augusztus elsejétől a vonatok tíz mellékvonalon (Jász-Nagykun-Szolnok megye is erősen érintett) már semerre sem mennek. A polgármesterek azonban megpróbálják rábírni a kormányt, hátráljon ki ebből a döntéséből.

Tovább olvasom

Napokon belül tíz vasúti mellékvonalat zárat be a kormány, megyénk is érintett

Így változnak az idők. Amikor a Gyurcsány-Bajnai-kormányok idején vasútvonalakat zártak be, a Fidesz hevesen tiltakozott és azt ígérte ellenzékből, amint kormányra kerülnek, azonnal újranyitják mindet. Ehhez képest Orbánék újabb vonalakat zárnak be. Megyénk sem marad ki a jóból.

Tovább olvasom

Százötven éves a Hatvan-Szolnok vasútvonal – VIDEÓVAL

Az első vonat 150 évvel ezelőtt, 1873. március 10-én érkezett meg Hatvanból Szolnokra. Az évforduló alkalmából 2023. március 11-én, szombaton,  a MÁV Rail Tours égisze alatt nosztalgia különvonat közlekedik Budapest-Nyugati–Hatvan–Jászberény–Szolnok–Budapest-Nyugati viszonylatban, amelyet előre megváltott nosztalgiajeggyel vehetnek igénybe a látogatók. A gőzvontatású ünnepi szerelvényt és utasait Hatvanban, Jászberényben és Szolnokon a helyi intézmények és a VOKE szervezésében ünnepi műsorral köszöntik a szervezők, a helyszíneken köszöntőt mond dr. Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója is. Az eseményeken tiszteletüket teszik a helyi polgármesterek és az illetékes országgyűlési képviselők, majd a Hatvan–Szolnok vasútvonal jubileuma alkalmából állított…

Tovább olvasom

Íme a legproblémásabb vasútvonalak a tavalyi évben, szolnoki járat is a dobogón

Sajnos negatív értelemben került dobogóra a megyét érintő vasútvonal, rengeteg probléma adódott műszakilag, de leginkább a menetidő tartásával. Igaz, egyáltalán nem valószínű, hogy ezért kellett nagy hirtelen leváltani a MÁV-START vezérigazgatóját pénteken, hiszen az elmúlt évtizedben is megszoktuk a rengeteg késést. A Hvg.hu számolta ki “hibapontokkal”, hogy melyek lettek a legtöbb gondot és fejtörést okozó vasútvonalak 2022-ben. Az élmezőnyben csak néhány változás történt a korábbi évekhez képest. Sok izgalmas dolog történt a magyar vasúton 2022-ben onnantól, hogy január 1-jén délelőtt 11-kor egy Intercity egy órán át várakozott Szolnokon, egészen odáig,…

Tovább olvasom

Amikor még a Pest-Szolnok vasútvonal három óra utazást jelentett

A rosszmájú megjegyzések szerint a MÁV rosszabb napjain most is annyi, de a helyzet alapvetően sokat javult az akkori gőzvontatású szerelvényekhez képest. Az ország második vasútvonalát 1847. szeptember elsején adták át az akkor még nagyon gyér forgalomnak. A száguldó „gőzszekerek” angliai megjelenése felvillanyozta a technikai újdonságokra érzékeny reformnemzedéket Magyarországon. Az első vasutak a magántőke bevonásával épültek az országban. Az egyik ilyen vasúttörténeti mérföldkő hazánkban az 1847. szeptember 1-jén megnyitott Pest–Szolnok vonal volt, amely a váci után a második átadott szakasz volt Magyarországon – írja a Múlt-kor.hu A Magyar Középponti Vasút…

Tovább olvasom