Nem vártak tovább,  átadták a szolnoki várat – FOTÓK

Megnyitotta kapuit a szolnoki vár, hivatalos nevén a Várkapu, amely vártörténeti látogatóközpontként funkcionál. Az átadáson szóba került az 1,6 miliárd forint európai uniós és kormányzati támogatásból megvalósuló építmény közvéleményt megosztó arculata. Továbbá, a projekt részeként betonba öntötték a védtöltést és felhúztak egy játszóteret. Az eseményen rengeteg prominens közéleti szereplő és érdeklődő vett részt, a zenés műsort pedig az elmaradhatlan szolnoki Légierő Zenekara szolgáltatta.

Tovább olvasom

Séta a múltban – A Xavéri Szent Ferenc kápolna

A hétköznapok rohanásában sokszor fel sem tűnik a megszokott környezetünk szépsége, az épületeink egyedi bája és értéke. Ebben a cikkben szeretnénk bemutatni az Ady Endre út és a Kápolna út találkozásánál található Xavéri Szent Ferenc Kápolnát, ami nem is gondolnánk, de az egyik legrégebbi szolnoki épület.

Tovább olvasom

A megyeszékhely első aranykorát ismerhetjük meg a blogSzolnok élő előadásában

Bajnai Zsolt lokálpatrióta hosszú ideje elkötelezett amellett, hogy szélesebb rétegekhez juttassa el Szolnok városának történetét. Az egykor több újság főszerkesztőjeként dolgozó újságíró tollából eddig az interneten olvashattuk a régmúlt Szolnokjáról, ez most némiképp megváltozik, pontosabban bővül: január 15-én veszi kezdetét a blogSzolnok Anno előadássorozata.

Tovább olvasom

A túri vásároktól a korongozásig – Mezőtúr története

Mezőtúr történelme messzi időkre nyúlik vissza. A város területe a történelem előtti időkben is lakott volt, de magát Mezőtúrt a 14. században, pontosabban 1378-ban alapították, amikor I. (Nagy) Lajostól mezővárosi rangot kapott, ráadásul innen indult a legrövidebb és legjárhatóbb út Erdély és Buda közt.

Tovább olvasom

Kisiskolások segítik a régészek munkáját a Tiszafüredi Templom-dombon

A Tiszafüredhez tartozó Tiszaörvényen, a Templom-domb nevű védett lelőhelyen szeptember eleje óta végez régészeti feltárást a tiszafüredi Kiss Pál Múzeum. Ez egy középkori lakódomb, és régészeti szempontból az ország egyik legnagyobb középkori falujának minősül. Két évvel ezelőtt ezen a helyen egy tömegsírt tártak fel. A leletanyag Európában egyedülállónak számít, amelyet egy mezőgazdasági telephelyen építkezés közben találtak. A Nemzeti Kulturális Alap pályázati támogatásának köszönhetően most megvalósuló, több évre tervezett kutatás célja az Árpád-kori templom, temető és település részletes megismerése, megmentése és bemutatása a nagyközönség számára. A “Legyél Te is régész!” –…

Tovább olvasom

Amikor még a Pest-Szolnok vasútvonal három óra utazást jelentett

A rosszmájú megjegyzések szerint a MÁV rosszabb napjain most is annyi, de a helyzet alapvetően sokat javult az akkori gőzvontatású szerelvényekhez képest. Az ország második vasútvonalát 1847. szeptember elsején adták át az akkor még nagyon gyér forgalomnak. A száguldó „gőzszekerek” angliai megjelenése felvillanyozta a technikai újdonságokra érzékeny reformnemzedéket Magyarországon. Az első vasutak a magántőke bevonásával épültek az országban. Az egyik ilyen vasúttörténeti mérföldkő hazánkban az 1847. szeptember 1-jén megnyitott Pest–Szolnok vonal volt, amely a váci után a második átadott szakasz volt Magyarországon – írja a Múlt-kor.hu A Magyar Középponti Vasút…

Tovább olvasom

Ismét előkerültek a Tiszából a bőgőshajó roncsai

A török kori fahíd után újabb történelmi emlékek kerültek elő a Tiszából. Az alacsony vízállás miatt két bőgőshajó maradványa is remekül megfigyelhető a Tiszaparti Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium alatti partszakaszon. Először 2015-ben kerültek felszínre ezek a ritka tárgyi emlékek. Az első világháború előtt Szolnokon még több mint 30 fahajót tartottak számon, amelyek a második világégést követően teljesen eltűntek -mondta akkor Kertész Róbert történész. A bőgőshajó a tizenkilencedik század egyik kedvelt hajótípusa volt. Nevét onnan kapta, hogy orrtőkéje vége egy nagybőgő nyakára hasonlított.   A bőgőshajó a 19. század tölgyfából készült,…

Tovább olvasom