Óriáshitel: 800 milliárd forintért újítaná fel a MÁV a vasúthálózatot

A Magyar Államvasutak (MÁV) rekordösszegű, 800 milliárd forintos hitelkeret megszerzéséről tárgyal az Európai Beruházási Bankkal (EIB). A forrásból 15 jelentős pályakorszerűsítést valósítanának meg, ami összesen 600 kilométernyi vasútvonal felújítását jelentené országszerte – derül ki a Blikk megkeresésére adott válaszokból.

Tovább olvasom

Soha nem késtek még ennyit a MÁV vonatai: 6,9 évnyi csúszás egyetlen év alatt

Történelmi mélyponton a magyar vasút pontossága: az új statisztikák szerint 2024-ben minden eddiginél több késést halmozott fel a MÁV – derül ki Hegyi Zsolt vezérigazgató szombati beszámolójából. A számok lesújtóak: a vasúttársaság vonatai összesen 6,9 évnyi késést gyűjtöttek össze tavaly, ami az összes menetidő 3,8 százaléka. Hogy ez mennyire jelentős arány, azt jól mutatja, hogy a vonatok teljes menetideje 95,5 millió perc, azaz 181 év volt.

Tovább olvasom

Vitézy Dávid: Ha igaz amit a MÁV mond, összeomolhat a kelet-magyarországi menetrend

„Régóta követem a MÁV ügyeit, de ilyet még talán sose láttam: a vasúttársaság nyilvános segélykiáltást fogalmaz meg, a laikus közönség számára is szépen kimunkált, könnyen érthető infografikákon elmagyarázva, hogy évtizedes távlatban nem látott pályaállapot-romlással terveznek a vasúti fővonalakon a következő menetrendi évre” -írja Vitézy Dávid Facebook-oldalán. A MÁV-Start közzétett grafikonja azt mutatja, hogy 2023-24-re a MÁV több úton is pályaromlással számol, mint az IHO írja ezek alapján a 100-as vonalon a felújítások ellenére is nő például a menetidő, a fontos állomásokon pedig meg sem állnak az IC-k. A visszaesés mellékvonalakat is érint…

Tovább olvasom

Szolnoki munkavállalók keze munkája indult el a Dunakanyarba

A MÁV-Start forgalomba állította mind a 40 KISS emeletes motorvonatot, amelyet a Stadler cég szállított a vasúttársaságnak a 2017-ben kötött keretszerződés alapján, ezzel teljessé vált a vasúttársaság emeletesmotorvonat-flottája. Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója szombaton a budapesti Nyugati pályaudvaron tartott projektzáró rendezvény sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, a MÁV-Volán-csoport célja, hogy minél többen válasszák a kényelmes, biztonságos közösségi közlekedést. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztik a járműállományt, az infrastruktúrát, és megújítják a tarifarendszert. Példaként említette, hogy tart a Nyugati pályaudvar megújítása és hamarosan átadhatják a Keleti pályaudvar utascentrumát. Pafféri Zoltán ismertette, hogy a negyven emeletes motorvonat…

Tovább olvasom