Pont két éve, hogy Lázár János bezáratott tíz vidéki vasútvonalat, Jász-Nagykun-Szolnok megye is érintett volt

Megosztás

2009-ben még a Fidesz tiltakozott ellenzékből a leghangosabban a vasútvonal-bezárások miatt, aztán lám, hogy változnak az idők. Megyénkbeli vasútvonalakat is megszüntetett az Orbán-kormány egy tollvonással.

Erről írt egy hosszabb bejegyzést Vitézy Dávid, aki már két évvel ezelőtt is sejtette, hogy az “ideiglenesen bezárt” vonalak úgy is maradnak már. A közösségi médiában írta le erről őszinte véleményét. “Ma két éve zárt be Lázár 10 vidéki vasútvonalat. Mindvégig azt hazudták, hogy a vonatokat csak átmenetileg pótolják buszok. Aztán persze azóta is úgy maradt.

Két éve ezen a napon ott ültem az utolsó vonaton Komló felé, sok százan búcsúztak utasok, vasutasok közösen a vasúttól a 26 ezres városban.”

“Ezt megelőzően utoljára 2009-ben zártak be Magyarországon vasútvonalakat, akkor még a Fidesz nagy tiltakozása mellett – hogy aztán 14 évvel később pontosan ugyanolyan eszközökkel, ugyanolyan hazugságokkal tegye meg Lázár János ugyanazt, ami ellen a Gyurcsány-Bajnai kormány idején tiltakoztak. Én régen és most is ott voltam a tiltakozók közt, amikor vidéki középvárosok 100 vagy épp itt 127 év után elvesztették kapcsolatukat az ország vasúti hálózatával.

A bezárt vonalak:
* 38-as számú Nagyatád–Somogyszob-vasútvonal
* 47-es számú Dombóvár–Komló-vasútvonal
* 78-as számú Balassagyarmat–Ipolytarnóc-vasútvonal
* 89-es számú Nyékládháza–Tiszaújváros-vasútvonal
* 98-as számú Abaújszántó–Hidasnémeti-vasútvonal
* 103-as számú Karcag–Tiszafüred-vasútvonal
* 114-es számú Mátészalka–Csenger-vasútvonal
* 121-es számú Újszeged–Mezőhegyes
* 125-ös számú Mezőhegyes–Battonya-vasútvonal
* 146-os számú Kunszentmárton–Lakitelek-vasútvonal

A képeken is látható 47. Komló-Dombóvár vasútvonal jól kihasznált regionális vonal volt, egy kicsit is józan, és nem vasút- és vidékellenes közlekedési kormányzat fejlesztette volna, nem bezárja.

A vidéki regionális vasúti közlekedés egész Európában reneszánszát éli, sok ország az előző évszázadban bezárt vonalak újbóli megnyitásán dolgozik. Nyilván nem Bz-kkel, hanem korrekt, a fővonalhoz és a buszokhoz hangolt ütemes menetrenddel és normális járművekkel. Ebbe az irányba kellett volna továbblépni – a két évvel ezelőtti vonalbezárás szomorú tévút volt, és jól mutatja, mennyire lehet komolyan venni a most, a kampányban újra felhangzó nagy vasúti ígérgetést Lázár János részéről” – fogalmazott Vitézy Dávid.

Nem sokkal később jött az újabb arculcsapás, még fel sem ocsúdhattunk a tíz bezárt vasútvonal miatt, amikor jött a hír, hogy heteken belül további hetet bezárnak. Azóta is láthatjuk, milyen tarthatatlan helyzetbe hozták a döntéshozók a MÁV-ot, az összeomlás 2024 óta egyre inkább szembeötlő.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek