Az ígéretet Kállai Mária és Szalay Ferenc tették jó másfél héttel ezelőtt, emellett semmiképpen ne menjünk el szó nélkül. Igaz, sok évvel ezelőtt hallottunk jól hangzó ígéretet a Tiszaligeti Fürdőről és egy új szolnoki belvárosi hídról is. Csak ígéretek maradtak. Ebben a gigaberuházásban is minden csak feltételes mód a hangzatos bejelentés ellenére is.
A kormányközeli média óriási szenzációként tálalta még július elején, hogy itt bizony egy óriási vasúti beruházás előkészítése kezdődött meg. A helyi közösségi médiás csoportokban is éppen azt emelték ki a helyiek, hogy ismét minden csak feltételes mód, valamint azt is, hogy ígéretekkel az elmúlt másfél-két évtizedben már tele volt a padlás Szolnokon, csak valahogy a megvalósítás hibádzott.
Az eredeti hír többek között a Világgazdaságban olvashattuk. Eszerint elkezdik az új vasútvonal tervezését, pár éven belül az építkezés is megindulhat. A vasúti körgyűrű országos jelentőségű beruházás, amely Budapestet is tehermentesíti. (Ne hunyjunk szemet a feltételes mód felett.)
A Világgazdaság arról tudósított, hogy egy Szolnokot és Győrt összekötő, Budapestet azonban elkerülő vasúti beruházás előkészítését jelentette be kedden Szolnokon a térség országgyűlési képviselője, Kállai Mária és Szalay Ferenc, a Szolnok és térsége fejlesztéséért felelős miniszteri biztos.
A V0 vasútvonal nyomvonala a tervek szerint Szolnokról indul, és Győrnél ér véget, érintve többek között Ceglédet, Kecskemétet, Dunaújvárost, Székesfehérvárt és több kisebb települést is. Szintén árnyalja a képet, hogy 13 évvel ezelőtt már elkészült egy ilyen tanulmányterv, de az elmúlt másfél évtizedben ott is maradt egy asztalfiókban.
A cikk így fogalmaz. “Nem új keletű tervről van szó, ugyanis 2012-ben már készült egy tanulmányterv, de most először indulhat el valódi tervezési fázis, amely környezetvédelmi vizsgálatokkal és társadalmi egyeztetésekkel indul. A tervezés legalább másfél-két évig tart majd, és a konkrét, látványos és sokakat érintő építkezés majd csak ezután indulhat el” – írják. Maga Kállai Mária is elismerte, hogy legkorábban két év múlva kezdődHET el az építkezés. Addig azonban 2026-ban még lesz egy apróság hazánkban.
A helyi közösségi médiás csoportban a hozzászólók többsége erősen megkérdőjelezi, hogy ebből bármi is megvalósulhatna. “A meglévő pályákat sem tudják pénzhiányra hivatkozva karbantartani, akkor miből akarják megépíteni ezt a grandiózus tervet?” “Mi van? Közeleg a választás? Butítani kell az embereket! Mi van a Csáklya úti híddal? Sok sok éve hallgatjuk ezt is!”
“Figyeljünk a sorrendre: ha kész lesz a tiszaligeti strand, azután elkezdik a Csáklya úti hidat, és ha az is kész, indul az óriási vasúti beruházás!” – emelték ki többen, hogy ígéretből már nagyon sokat kapott Szolnok, ami csak ígéret maradt. Lássuk, ebből lesz-e valami.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!