Sokmilliárdos ígéret a Fidesztől: szolnoki érintettséggel egy hatalmas vasúti beruházás indulhat meg

Megosztás

Az ígéretet Kállai Mária és Szalay Ferenc tették jó másfél héttel ezelőtt, emellett semmiképpen ne menjünk el szó nélkül. Igaz, sok évvel ezelőtt hallottunk jól hangzó ígéretet a Tiszaligeti Fürdőről és egy új szolnoki belvárosi hídról is. Csak ígéretek maradtak. Ebben a gigaberuházásban is minden csak feltételes mód a hangzatos bejelentés ellenére is.

A kormányközeli média óriási szenzációként tálalta még július elején, hogy itt bizony egy óriási vasúti beruházás előkészítése kezdődött meg. A helyi közösségi médiás csoportokban is éppen azt emelték ki a helyiek, hogy ismét minden csak feltételes mód, valamint azt is, hogy ígéretekkel az elmúlt másfél-két évtizedben már tele volt a padlás Szolnokon, csak valahogy a megvalósítás hibádzott.

Az eredeti hír többek között a Világgazdaságban olvashattuk. Eszerint elkezdik az új vasútvonal tervezését, pár éven belül az építkezés is megindulhat. A vasúti körgyűrű országos jelentőségű beruházás, amely Budapestet is tehermentesíti. (Ne hunyjunk szemet a feltételes mód felett.)

A Világgazdaság arról tudósított, hogy egy Szolnokot és Győrt összekötő, Budapestet azonban elkerülő vasúti beruházás előkészítését jelentette be kedden Szolnokon a térség országgyűlési képviselője, Kállai Mária és Szalay Ferenc, a Szolnok és térsége fejlesztéséért felelős miniszteri biztos.

A V0 vasútvonal nyomvonala a tervek szerint Szolnokról indul, és Győrnél ér véget, érintve többek között Ceglédet, Kecskemétet, Dunaújvárost, Székesfehérvárt és több kisebb települést is. Szintén árnyalja a képet, hogy 13 évvel ezelőtt már elkészült egy ilyen tanulmányterv, de az elmúlt másfél évtizedben ott is maradt egy asztalfiókban.

A cikk így fogalmaz. “Nem új keletű tervről van szó, ugyanis 2012-ben már készült egy tanulmányterv, de most először indulhat el valódi tervezési fázis, amely környezetvédelmi vizsgálatokkal és társadalmi egyeztetésekkel indul. A tervezés legalább másfél-két évig tart majd, és a konkrét, látványos és sokakat érintő építkezés majd csak ezután indulhat el” – írják. Maga Kállai Mária is elismerte, hogy legkorábban két év múlva kezdődHET el az építkezés. Addig azonban 2026-ban még lesz egy apróság hazánkban.

A helyi közösségi médiás csoportban a hozzászólók többsége erősen megkérdőjelezi, hogy ebből bármi is megvalósulhatna. “A meglévő pályákat sem tudják pénzhiányra hivatkozva karbantartani, akkor miből akarják megépíteni ezt a grandiózus tervet?” “Mi van? Közeleg a választás? Butítani kell az embereket! Mi van a Csáklya úti híddal? Sok sok éve hallgatjuk ezt is!”

“Figyeljünk a sorrendre: ha kész lesz a tiszaligeti strand, azután elkezdik a Csáklya úti hidat, és ha az is kész, indul az óriási vasúti beruházás!” – emelték ki többen, hogy ígéretből már nagyon sokat kapott Szolnok, ami csak ígéret maradt. Lássuk, ebből lesz-e valami.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek