A történet külön érdekessége az utas(nem)tájékoztatás, amihez az utóbbi hetekben jobban tettük, ha hozzászoktunk. A MÁV információs honlapja is mintha kissé hiányos lenne ilyen téren. Az utasok egy jó órát aszalódtak légkondi nélkül a tűző napon.
Amikor 38-40 fokban a semmi közepén robban le egy mozdony, az külön érdekesség a történetben. Ilyenkor ugyanis még azokban a vagonokban sem működik a légkondi, ahol egyébként van, mivel a mozdony adná hozzá az áramot, ami éppen meg se nyikkan.
Az egyik közösségi oldalas csoportban találkozhattunk a napi MÁV-eseménnyel. A délutáni bejegyzés szerint “jelenleg lerobbant a vonatunk Hatvan felé (egy IC). Van valakinek tippje, hol lehet az MNB 500 milliárd forintja? Ha megtalálja valaki, kérem, adja oda a MÁV-nak, haza akarok érni” – írta V. Máté utas. Majd hozzátette, hogy a hőmérséklettel is adódnak pici gondok, éppen 40 fok a másodosztályon, az elsőn pedig lassan ugyanennyi, mert a mozdony üzemképtelen.
Az ügy érdekessége, hogy erről a Mávinform mit sem írt még délután 5 órakor sem, de egyébként is megfigyelhettük az elmúlt 3-4 hónapban, hogy a korábbiakhoz képest hirtelen töredékére csökkent a bejegyzések száma a problémákról, miközben az utasok szerint a szolgáltatás nemhogy javulna, hanem még tovább süllyedt a színvonal.
Komolyabb késések a térképen láthatóak viszont, amikről szintén nem találunk bejegyzést a hivatalos oldalon. Az elakadt Agria IC-t is csak itt találjuk meg, a cikk írásakor 62 perces késéssel, végre éppen mozgásban. Vámosgyörkre még hét perc késéssel érkezett a szerelvény, a következő (hivatalos, tehát nem a pusztában levő) megálló, Hatvan viszont túl távolinak bizonyult, 62 percesre nőtt a lemaradás, egy kellemes, 55 perces álldogálás után, klíma nélkül. A cikk lezárásakor ez egyébként 69 percnyi késésre nőtt és még csak Vámosgyörk jön.
De a környékén levő vonatokat megnézve nem egyedi véletlen eset ez most csütörtökön. A 35726-os számú személyvonat 25 perces, az 5096-as számú szerelvény 22 perces, a Mátra Interrégió pedig 28 perces késéssel halad úticélja felé. A Tokaj InterCity szintén összeszedett már 34 percnyi lemaradást. Egy S820-as is huszonnégy perccel jár a menetidejéhez képest lemaradva, a kisebb, 8-10 perces késéseket most meg sem említjük.
Ahogy a Mávinform sem. A csütörtöki napra eddig egyetlen egy bejegyzés született a győri fővonalról. Ezek szerint minden más vasútvonal összes szerelvénye remekül helytáll… vagy csak a tájékoztatás lett sokkal sekélyebb?
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!