Egy egészen gigantikus beruházás lesz a leendő M9-es autópálya, ezzel szeretnék ugyanis véglegesen összekötni a nyugatot a kelettel, ami hazánkat illeti. Egyelőre két nyomvonal között vacillálnak, mindkettő egészen borzalmas jövőképet vetít Szolnok és a teljes megye számára, a közelünkbe sem jut a kulcsfontosságú út.
Már az eredeti nyomvonalnál sem lehettek vérmes reményeink, Jász-Nagykun-Szolnok megyéhez ugyanis köze sem lesz az M9-esnek, hiába volt egykoron az ország egyik közlekedési központja Szolnok. Az azóta áttervezett nyomvonal pedig más régiók számára is beveri az utolsó szeget a koporsóba.
A Magyar Nemzet képén még az eredeti nyomvonalterv látható (meg az is, hogy mennyire a semmi közepére kerül Szolnok és a megye is).
A Népszava értesülései már az újabb, megváltoztatott nyomvonalat mutatják egy újabb térképen. Ezzel dél-nyugatot is lekapcsolnák a nagy esélyről.
Nagykanizsa város közgyűlésében többséggel rendelkező, ellenzéki Éljen VárosuNk! Egyesület szerint viszont felháborító, ahogyan a kormány elbánt a településükkel. „Nagykanizsa igazi csomóponttá válhatott volna a Dunántúlon, annak minden előnyével, hiszen két autópálya találkozott volna a városnál – mondta Fodor Csaba, az ÉVE frakcióvezetője. – Ezzel szemben most a térség kormánypárti képviselője, Cseresnyés Péter vezette lobbi azt próbálja lenyomni a torkunkon, hogy örüljünk egy, a korábban ígértnél alacsonyabb szintű útnak, pedig valójában annyi történik, hogy kikerülünk az észak-déli forgalomból – írta a Népszava.
Hogy mi lenne a helyzet Szolnokkal? Selmeci Tamás, szolnoki mérnök a közösségi médiában tette azt közzé, igen borúlátóan. “Legújabb döbbenetem: a híradás szerint eldőlt az M9-es autópálya nyomvonala, ez hír pozitív oldala. De ezzel végleg eldőlt Szolnok városunk jövője is, ez a negatív vonulat. A térképre nézve látható, hogy városunk az ország legnagyobb területű pusztaságának középpontjába került, akárcsak a török időkben. E térképre nézve minden a jövőbeni érvényesülést kereső befektető cég vagy fiatal szakember messze el fogja kerülni városunkat.
Az M4-esnek csúfolt “gyorsút” az ominózus “G” nap miatt közel egy évtizedet késett, és egyéb okok miatt nem autópályaként épült meg. A hajdan az ország egyik legfontosabb közlekedési csomópontjának tekintett Szolnok mára már az enyészet felé tart. A város közel 50 évvel ezelőtt ünnepelte fennállásának 900. évfordulóját. Akkor épültek a városközpont meghatározó épületei (a vasútállomás a rendező pályaudvarral, a Jubileum tér és az azt övező épületek, a városközpont épületei, a Pelikán Szálló, a Centrum és a Sztár Áruházak, a Művelődési Ház, a VIZIG székház, a Domus Áruház, a Tisza-ligeti Körcsarnok, majd kisebb a Papírgyár, a MÁV Járműjavító nagy csarnok épülete, a 24 és 18 emeletes toronyházak.
És most, hogy készülünk a 950 éves évfordulóra: a Tisza-ligeti strand hosszadalmas felújításával? A mindennapos közlekedési dugókat feloldani hivatott Csáklya úti híd építésének halogatásával? Avagy mű-műemlékek építésével? Vagy megóvni hivatott épületeinek (pl. Tisza-Szálló) elhanyagolásával? Vagy belterületi útjaink egyre fokozódó járhatatlanságával? Elavult közterületi víz és csatorna-hálózat mindennapos csőtörésével? Mindezekért a városunk érdekeit képviselő személyek nem érzik felelősnek magukat? Más városnak jut pénz hasonló projektekre csak nekünk nem? Akkor sajnos nagy baj van a kiválasztottak érdekérvényesítési képességeivel! Addig tegyünk a változás érdekében érdemi lépéseket, amíg nem késő! Hagyjuk abba a gusztustalan reklám hadjáratot, a MÉM-ek gyártását, mert ez nem vezet sehová. Cselekedni kell a Városunk érdekében, de érdemben, nem szavakkal, hanem tettekkel, jogos érdekeink érvényesítésével, tényleges városvédelemmel, város képviselettel, városépítéssel. (Selmeci Tamás, a városnak 52 éve lakója)” – írta a mérnök úr.
A gond pedig az, hogy csak egyetérteni tudunk Selmeci Tamás véleményével, évtizedekre eldőlhet Szolnok és a megye sorsa… nem éppen a jó irányba.