Még Lázár minisztériuma sem cáfolta az értesülést, helyette végtelenségig elhúzható vizsgálat lett a válasz. A méregdrágán, de pocsék minőségben elvégzett munka után erős félelem lehet bennünk, hogy vajon hol történik a következő ilyen “apró” baleset?
A részletekről Hadházy Ákos országgyűlési képviselő számolt be a közösségi médiában. Ha az értesüléseknek csak a fele is igaz, már komoly a baj.
“Ez nagy baj: Lázár minisztériuma nem cáfolja, hogy a Mészáros Lőrinc által frissen felújított vasútvonalon pályahiba miatt siklott ki Kétpónál egy tehervonat. Mivel a baleset után nagyon sok olyan jelzést kaptam, hogy a rossz minőségben (de méregdrágán) elvégzett felújítás miatt történhetett a baleset, azt kérdeztem Lázártól, hogy felmerült-e az eddigi vizsgálatok során a pályahiba lehetősége?
Csak annyit kellett volna írniuk, hogy “nem”. De nem ezt tették, hanem jött egy hadova a végtelenségig elhúzható vizsgálatokról- és ez egyáltalán nem megnyugtató. Képzeljük el, mi lett volna, ha egy gyorsvonat siklik ki, vagy éppen akkor ér oda, amikor a tehervonat kisiklott.
A vasutasoktól kapott durva információk szerint egyébként az is történhetett, hogy Lőrincék kispórolták a vasbetonaljból (“beton talpfa”) a vasat. Sajnos ez azért nem lehetetlen, mert maga a MÁV panaszkodott arról, hogy korábban egy szintén Lőrincék által végzett nagyberuházásnál rossz minőségű vasbetont használt a Gázos cége. Igaz, akkor nem a sínek alá tett talpfákkal, hanem a sínek melletti aknákkal volt gond.
További részletek: https://www.szabadeuropa.hu/…/kepek…/32408853.html“