Marad a bosszankodás, a dühöngés. Hiába szerepel a menetrendben, a legtöbb kimaradó járatnál meg sem indokolja a MÁV, miért marad ki, egyszerűen csak nincs. Amikor egymás után kettőnél játsszák ezt el reggel, az külön élmény az utasoknak.
Mert ezek az utasok szeretnének utazni Szolnokról, Ceglédről, vagy éppen ez lenne az úticéljuk, de a szolgáltatást nyújtó (?) állami vállalat hetek óta elképesztően látványosan képtelen ennek a követelménynek megfelelni.
A bajok már reggel elkezdődtek. Az információkat a Mávinformról tudhattuk meg, vagy éppen a hozzászólóktól, mert a 10 perc körüli késéseket még csak meg sem említik.
“A Ceglédről a Nyugati pályaudvarra 5:18-kor induló Z50-es (2859) vonat nem közlekedik.” Hozzászólás: “Meg az 5:51-es sem…”
“A Mezőtúrról Szolnokra 5:41-kor induló személyvonat (7439) nem közlekedik. Az utasok a Békéscsabáról a Keleti pályaudvarra 5: 32-kor induló személyvonattal (7509) utazhatnak, mely Csugar és Pusztapó megállóhelyen is megáll.”
“A Szolnokról a Nyugati pályaudvarra 5:40-kor induló G50-es vonat (2879) nem közlekedik, utasai a következő, a Szolnokról 5:55-kor induló Z50-es vonattal (2669) utazhatnak Budapest felé.” Hozzászólások: “Csatolnak hozzá plusz kocsikat? Ma reggel ez a második ami kimaradt.” “Egy órán belül a második kimaradt vonat. Gondolom pótlás nélkül.”
“Szerda délután a Nyugati pályaudvarról 12:23-kor a Debrecenen, Nyíregyházán és Miskolcon át a Keleti pályaudvarra indult Tokaj InteCity (IC 656) járműhiba miatt csak Ceglédig közlekedett. Utasai a következő Nyírség InterCity vonattal (IC 614) utazhatnak tovább Debrecen, Nyíregyháza felé.”
“Szerda délután a Nyugati pályaudvarról 16:03-kor Ceglédre induló Z50-es vonat (2836) nem közlekedik.”
“Szerda este a Keleti pályaudvarról 18:45-kor Szolnokra induló G60-as vonat (3328) nem közlekedik.”
Este pedig búcsúzóul: “Szerdán 23 órától előreláthatólag fél órán át szünetel a jegyértékesítés a MÁV applikációban karbantartás miatt.”
A felsoroltakon kívül a többi vonalon is 7-8 járat teljesen kimaradt, vagy jelentősen rövidebb vonalon közlekedett – például óriási késés miatt. Ilyenkor szoktak a migránsok hirtelen jóval nagyobb nyomást helyezni a déli határszakaszra. A MÁV végképp képtelen ellátni feladatát az utóbbi 1,5 hónapban, de a probléma forrása sokkal feljebb keresendő. Lázár János miniszter bizonyára most is nyugodtan alszik, hiszen semmi sem a Fidesz hibája.
(A borítókép csak illusztráció, bár természetesen Magyarországon készült.)