Borzalmas kosz egy szolnoki buszon, bár a Volánbusz szerint nagy hangsúly van a tisztaságon

Megosztás

A 23A járaton közlekedő egyik buszt videózta le és osztotta meg az egyik helyi csoportban egy szolnoki lakos, ami valóban áldatlan állapotokról tanúskodik. Szétfirkált üléstámla, energiaitalos doboz eldobva, piszok és kosz mindenhol. A Volánbuszt is megkerestük a higiéniára vonatkozó kérdéseinkkel.

A vasútállomás és a Kőrösi út között közlekedő járatról készült felvétel tényleg azt a benyomást kelti, mintha egy hónap folyamatos használat után sem takarították volna a belső részt. Az még hagyján, hogy az egyik üléstámlát szétfirkálták, amerre a szem ellát, az üléseken és a padlón csak piszkot és szétdobált dolgokat látni.

A videót itt tudják megtekinteni:

Sokakat felháborított az eset, persze gyorsan azt is érdemes hozzátenni, hogy nem a Volánbusz dobálja szét a szemetet, hanem mi, emberek, akik nap, mint nap használatba vesszük a buszt, ugyanakkor jól láthatóan már a por is szépen megült az üléseken. A takarításért és a megfelelő higiéniás állapotokért felelős a Volán, ezért megkerestük őket, mit lehet tudni a helyi buszok takarításáról, etekintetben küzdenek-e rendszerszintű problémával, vagy a videón látható eset inkább kivételesnek tekinthető? 

Válaszukban hangsúlyozták, hogy a társaság „nagy hangsúlyt fektet járművei tisztaságára, az autóbuszok tisztán, kitakarított és szemétmentes állapotban kezdik meg napi járatukat, munkatársaink a lehetőségeikhez képest napközben is igyekeznek mindent megtenni a tisztaság megőrzése érdekében, ez azonban csak az utasokkal együttműködve lehetséges.”

Az elmúlt időszakban, figyelemfelhívásként több videót is készítettek ezzel kapcsolatosan, valamint a Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából írtak egy blogposztot.

„Általánosságban elmondható, hogy autóbuszaink napi, általános takarítása a járatok végállomásán és a járműfenntartási telephelyeken történik. A feladatokat részben járművezetőink végzik a társaság által biztosított eszközökkel és tisztítószerekkel, részben pedig külső szolgáltató látja el. Autóbusz-vezetőink felelősséggel tartoznak az autóbusz külső és belső állapotáért, az utastér járatvégzésre alkalmas állapotának fenntartását biztosító tisztítás elvégzéséért. A nagyobb kiterjedésű szennyeződés eltávolítását járművezetőink jelzése alapján soron kívül biztosítjuk” – folytatják.

A napi takarítás a Volánnál a padlózat felsöpréséből, felmosásából, a szőnyegek portalanításából, a szemetes tárolók kiűrítéséből és a WC takarításából áll, amennyiben van.

A beszennyeződött autóbuszok esetében arra kérik az utasukat, hogy jelezzék a problémát, hogy megtehessék a szükséges intézkedéseket. „Súlyos szennyeződés esetén az érintett járatot végző autóbusz-vezetőink a társaság által biztosított fertőtlenítőszerekkel a lehető leggyorsabban elvégzik az ülés, valamint a padozat tisztítását. A jármű alapos, soron kívüli takarításon esik át, forgalomba csak a kárpit teljes száradását követően áll vissza.”

A fertőtlenítések alkalmával virucid és baktericid hatású fertőtlenítőszereket használnak, ezen kívül gépi fertőtlenítéses (ózongenerátor) és UV fertőtlenítéses módszereket is bevetnek a teljes körű higiénia érdekében.

Bár a 23A járata egy zűrösebb napot foghatott ki, vagy a Volánbusz munkatársainak figyelmét elkerülte, nem tudjuk, de talán már nem is lényeges. Az igazán fontos, hogy ne firkáljuk össze és ne hagyjuk ott a szemetünket a buszon, amely ezrek A-ból B-be való eljutását segíti.

Kapcsolódó cikkek