Jelentős nap Túrkeve életében, a kormányablak megnyitásával valószínűleg a településen eddig sosem látott módon lesz gyorsabb és könnyeb az ügyintézés. A polgármester, Sallai Róbert Benedek és dr. György István területi közigazgatásért felelős államtitkár is az elégedettségét fejezte ki a projekt lezárulását követően.
Sallai részletezi, hogy a kormányablak nyitásának ötlete elődjétől, dr. Szabó Zoltántól származott a 2010 és 2014 közötti ciklusban. „(…) 2020-ban kezdtünk hozzá újra, hogy megvalósulhasson ez az előrelépése a túrkevei közigazgatási szolgáltatásoknak, tehát egy tíz éves terv válhatott most valóra. Sokan nem érzik még, de jelentős és fontos intézkedés volt ez, mert városi rangunkhoz méltó közigazgatási szolgáltatások elérése vált így lehetségessé nagyon sok területen” – írja Túrkeve első embere.
A túrkevei a 315. kormányablak az országban. György István felidézte, hogy 2010-ben az Országgyűlés által elfogadott jogszabály alapján létrejöttek a kormányhivatalok, majd 2013-ban a járási hivatalok. Hozzátette: már 2013-ban elindult az első generációs kormányablaki intézményhálózat kiépítése, majd 2015-től ez “gyorsvonati sebességre” kapcsolt. A kormányablakok kiépítése mellett zajlott a “dereguláció”: több száz jogszabály egyszerűsítése, az eljárási díjak könnyítése, az ügytípusok egyszerűbb módon történő intézése.
Statisztikai szempontból az átlag várakozási idő 16,2 perc, az átlag ügyintézési idő pedig 9,3 perc. Az államtitkár beszélt arról is, hogy virtuális kormányablak projektet indítanak, amely során az ügyfél egy kamerával rendelkező laptoppal vagy táblagéppel egy olyan felületre juthat, ahol egy ügyintézővel tud közvetlenül kapcsolatba kerülni és így tudja az ügyet elindítani, elintézni.
Mint mondta: a fejlesztések komoly forrásokat is felemésztenek: 65 milliárd forintból a kormányhivatali rendszerben mintegy ötszáz épületet újítottak meg, ezek energetikai felújítások és egyéb épületfelújítások is, ezt szeretnénk folytatni. Legfontosabbnak nevezte a magas ügyfélelégedettséget és méltatta a kormányablakokban dolgozók munkáját.
Ugyan a polgármester Sallai a Facebook bejegyzésében azt írta, nem teljesen érti, hogy a decemberben már elkészült épület nyitására miért kellett még két hónapot várni, miközben a hivatalban sorra gyűltek az ügyes-bajos dolgaikat intézni akaró ügyfelek, de összességében örül az ügyintézési lehetőség bővítésének, valamint jó munkát kívánt a kormányhivatal dolgozóinak.
Képek: Sallai R. Benedek Fb