Szolnok: Komoly terveket sző a MÁV és a Stadler

Megosztás

A közelmúltban jelentős bővítésen átesett szolnoki üzemével a svájci Stadler nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi piacokon is ambiciózus terveket dédelget. A vállalat már megegyezett a GYSEV-vel, miközben Délkelet-Ázsia felé is nyitni kíván, erről beszélt a Stadler igazgatótanácsának elnöke, Peter Spuhler a Világgazdaságnak.

Spuhler elmondása szerint jelenleg piaci konzultáció zajlik a MÁV-val 95 egyszintes szerelvényről, emellett a cég a HÉV flottájának bővítésében is érdekeltek, ahol 42 szerelvény beszerzése a téma, ebből 12 opcionális. A Stadler már biztosított egy nagyobb megrendelést, a GYSEV tenderét megnyerve kilenc új szerelvényt szállít, további két opciós járművel kiegészítve, ezek az évtized végéig állhatnak forgalomba.

A Balaton-felvidéken eredetileg tervben volt hidrogénvontatású vonatok bevezetése a nem villamosított szakaszokon, de ezt a projektet még az előkészítési fázisban leállították.

Az elnök úgy véli, a Stadler inkább az akkumulátoros technológia jövőjét látja ígéretesnek Európában – olvasható a Világgazdaság interjújában.

A Szolnokon megvalósult 45 millió eurós (kb. 18 milliárd forintos) beruházás egyik fő célja, hogy a gyár az emeletes vonatok kocsiszekrényeinek gyártására is alkalmassá váljon, ami a vállalat nemzetközi piaci terjeszkedéséhez is hozzájárul. És miért volt szükség a megyeszékhelyen a gyár bővítésére?

„Nagyon meg vagyunk elégedve az üzem leterheltségével, 2023-ban is volt már egy szép ünnepségünk az ötezredik kocsiszekrény legyártása alkalmából. Ez adta meg a kezdőlökést ahhoz is, hogy két nagy csarnokkal tovább bővítettük a gyárat. Sor került egy olyan tudástranszferre is, amelynek köszönhetően már emeletes motorvonatok kocsiszekrényét is elő tudjuk állítani Szolnokon. A csoportszintű éves kapacitásunk valamivel több mint 1800 kocsiszekrény, ennek körülbelül 40 százaléka, nagyjából 700 Szolnokon készül. Sikeresnek kell lennünk a piacon, amihez termelési kapacitásra van szükségünk. Úgy döntöttünk, hogy ezt Szolnokon hozzuk létre. A most átadott, összesen 45 millió euró költségű beruházás ebben a folyamatban egy nagy lépés volt” – mondta.

Sikertörténet Szolnokon – a Stadler

A Stadler jövőbeli növekedésének egyik kulcseleme lehet a Délkelet-Ázsia felé való nyitás, különösen India és Indonézia piacait tartják ígéretesnek. Európában a hidrogénhajtásban kevés potenciált látnak, helyette az akkumulátoros technológia fejlesztésére fókuszálnak.

Kép: regionalbahn.hu

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek