Világszerte elég nagy felháborodást okozott az a jelenet a párizsi olimpiai megnyitón, amelyen a vád szerint Leonardo da Vinci Az utolsó vacsora című festményét idézék meg transznemű modellekkel és transvesztitákkal. A szervezők úgy nyilatkoztak, a sokszínűségre és az emberek közötti erőszak abszurditására akarták felhívni a figyelmet. A botrány immáron a megyeszékhelyet is elérte, Rehó János fideszes önkormányzati képviselő osztotta meg a véleményét.
A kereszténygyalázás vádja volt az egyik legenyhébb, amivel az olimpiai megnyitó egyik jelenetét illette a közvélemény. Az utolsó vacsora kiparodizálásának vélték a show-t, jobboldali politikusok, megmondóemberek tucatjai szólaltak fel a szerintük vérlázító interpretáció miatt.
„Soha nem állt szándékunkban tiszteletlenséget mutatni egyetlen vallási csoporttal szemben sem. A megnyitó ünnepség a közösségek között toleranciát próbálta ünnepelni” – kért később elnézést Anne Descamps, a Párizs 2024 szóvivője egy sajtótájékoztatón, bár azt egy szóval sem említette, hogy tényleg a szóban forgó alkotást rekonstruálták volna újra.
Rehó János, Szolnok 2. számú egyéni választókerületének megválasztott képviselője sem rejtette véka alá a véleményét, egyből fel is ült a felháborodás-vonatra.
„Az utolsó vacsora egy szent és tiszteletre méltó esemény sok ember számára, és egy ilyen szimbólum nem megfelelő kontextusban történő használata sértő és tiszteletlen. Úgy gondolom, fontos, hogy az ilyen szimbolikus jelentőségű ábrázolásokkal kapcsolatban érzékenyen és tisztelettel járjunk el” – írta, hozzátéve, hogy az olimpiai szellemnek az összetartozást és a tiszteletet kellene képviselnie a megosztás és a megbántás helyett.
Ezzel szemben vannak, akik egyáltalán nem értik a problémát. A Drogriporter a Facebookon úgy írt, minimális klasszikus műveltséggel is megállapítható, hogy a képen Dionüszosz, a bor és mámor istene látható, tehát nem kereszténygyalázásról van szó.
Kép: X
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!