Érdekes szolnoki történet arról, miért ne a buszsofőrökre haragudjunk, mert a járat késik

Megosztás

Ha egyáltalán jön. Jelenleg nem a buszsofőrök tehetnek arról, hogy kevesen vannak Szolnok méretéhez viszonyítva, a menetrendet sem ők rakták össze, a városvezetés milliárdos tartozása a Volánbusz felé pedig aztán végképp nem az ő lelkükön szárad. De nem lehetne esetleg türelmesnek lennünk? Erről olvashatunk egy értekezést, ami vélhetően vihart is fog kavarni.

Érdekes okfejtésre és véleményre bukkanhattunk a helyi közösségi médiában a jelenlegi tarthatatlan szolnoki tömegközlekedési helyzetről.

“Sok gond van most Szolnokon és a Volánnál. Milliárdos tartozás az egyik oldalon, a novemberi menetrend változása óta kiszámíthatatlan közlekedés a másikon. Ám nem csak mi utasok vagyunk azok, akik ennek elszenvedői.

Sokat járok busszal, szinte minden vonalon megfordulok. Egyszer, néhány éve, összevesztem egy sofőrrel. Neki sem volt jó napja, én sem voltam csúcs formában. Méregettük egymást napokig utána, hiszen hol ezen, hol azon a vonalon találkoztunk. Kellemetlen volt mindkettőnek. Egy nap letörtem az egóm és odaálltam elé. Szia! Ne haragudj a múltkori eset miatt, stresszes voltam és bár te sem hoztad a legbarátságosabb éned, de szeretnék elnézést kérni! Kölcsönösen bocsánatot kértünk. Az évek alatt eljutottunk odáig, hogy az utcán is üdvözöltük egymást és a minap meghívott egy forralt borra.

Óriási lett a feszültség a városban köztünk utasok és a buszvezetők közt az új menetrend miatt. A késések miatt agresszív utasok, a verbális bántalmazásra ugyanolyan keményen reagáló sofőrök. Közben a felelősök kényelmes fotelekben röhögnek. A széchenyis utas nem látja át, hogy azért késik minden nap a busz, mert összefűzték a szandai járattal és amire vár, még ott rostokol a 442-esen. Nem jön a másik járatod sem? Annak a sofőrje, három másikkal a telephelyen van. Nem bogrács gulyást csinálnak, hanem próbálják életre kelteni a nulla fok körül életképtelen buszokat a szerelőkkel együtt úgy, hogy napokig, hetekig kell várni alkatrészre. Annyi tartalék meg égen-földön nincs, hogy minden kimaradó helyett küldjenek egyet. Ismerek olyan sofőrt, aki a műszakkezdés előtt egy órával hamarabb bent van minden munkanap. Hogy dolgozni tudjon, hogy menjen a járat. Miattunk! Ezt te, mint utas nem látod, a Volán meg nem fizeti ki. Mégis, ezen a sofőrön verték el hétfőn, egy másik járat kimaradását korán reggel. Szerinted milyen napja volt utána? Később találkoztál vele és bunkó volt? Pedig volt neki egy perccel később induló járata, mert egy kicsit nehezebb felfogású utasnak magyarázta nagyon lassan, nagyon türelmesen, hogy jut a vasútról a kórházba. Még csak nem is az ő járata volt.”

A hosszú írás további része IDE KATTINTVA olvasható.

Egyetértünk?

Kapcsolódó cikkek