Amikor hatalmas viharok vannak, vagy baleset történik, akkor érthető, ha késnek a szerelvények, illetve el sem tudnak indulni. De miért van az, hogy a szolnoki vonalon minden indoklás nélkül simán nem közlekednek a szerelvények szinte napi rendszerességgel?
Elég csak a Mávinformot böngésznünk és alig találunk olyan napot, amikor a szolnoki vasútvonalon minden rendben lenne. A zivataros időszakban érthető volt, de rengetegen nem értik, hogy indoklás nélkül miért maradhat ki szinte napi rendszerességgel legalább egy-egy járat. Ha ekkora a létszámhiány, miért nem orvosolják? Ha pedig a technikai feltételek nem adottak, akkor miért nem dönt úgy a kormány, hogy inkább erre költ néhány stadion, vagy luxusszálloda helyett?
Rögtön ezzel kezdhettük a hétfői napot:
Hétfő hajnalban a Szolnokról 2:58-kor a Keleti pályaudvarra induló G60-as vonat (3319) Nagykátától S60-as vonatként (3629) közlekedik.
A Keleti pályaudvarról 5:20-kor Nagykátára és a Nagykátáról 6:41-kor a Keleti pályaudvarra induló S60-as vonat (3660, 3627) nem közlekedik – írta a Mávinform.
Erre jött is a hozzá illő hozzászólás a MÁV saját oldalán: “Minden nap marad ki vonat. Miért nem csinálnak új menetrendet, ha nem akarnak annyi járatot indítani? Akkor az ember legalább tudja mire számítson. 12 óra meló után nem olyan buli.”
Kicsivel később sűrűsödtek a gondok:
A Szolnokról a Nyugati pályaudvarra 5:19-kor elindult Z50-es vonat (2649) menetideje 40-45 perccel nőtt, csak Monorig közlekedik.
A Nyugati pályaudvarról Monorra 7:08-kor induló S50-es vonat (2722) nem közlekedik – írta ismét a Mávinform. Indoklás itt sincs.
De más vonalakon is bőven vannak bajok. Nem kellene ennek megoldására valamit lépnie a MÁV-nak vajon?