A munkavállalói érdekképviseletekkel egyeztettek a MÁV Vagon Kft. eladásában érintett társaságok vezetői. A vevő, a Magyar Vagon jelezte: a munkavállalói jogok nem csorbulnak, az IC+-kocsik gyártása pedig újraindul. A folyamatban a Szolnoki Járműjavító és érdekelt lehet.
Újabb esemény történt a MÁV Vagon eladásának folyamatában: az eladó MÁV-Start, a tulajdonost cserélő MÁV Vagon és a vevő Magyar Vagon menedzsmentje egyeztetett a munkavállalói érdekképviseletekkel – tudta meg a Világgazdaság. Érdekképviseleti oldalon jelen voltak a VDSZSZ Szolidaritás, a VSZ és az MTSZSZ, valamint a KÜT és az Üzemi Tanácsok képviselői.
Az egyeztetésen a MÁV Vagon értékesítésével összefüggő, a munkavállalókat érintő kérdésekről tárgyalnak. Az értékesítésre a hazai gördülőállomány minőségi és mennyiségi fejlesztése érdekében van szükség.
A megbeszélésen a vevő Magyar Vagon újra kinyilvánította, hogy vállalja a foglalkoztatáspolitikai intézkedések jelenlegi tartalommal való fenntartását a vonatkozó megállapodások szerinti időre, írta a vg.hu.
Jó példa erre az a Dunakeszi Járműjavító, amely szintén a Magyar Vagoné, s amely szintén megtartott minden munkavállalói vívmányt. Jelezte továbbá, hogy mindenkinek a munkájára számít a jövőben is, a kollégáknak továbbra is biztos munkahelyük van. (Lapunk információi szerint ráadásul a Dunakeszi Járműjavító foglalkoztatottainak száma folyamatosan nő. Az persze, hogy mi történik majd a szolnoki cégnél, az ottani megbízások és fejlesztések alakulásán múlik.)
A MÁV Vagon Kft. értékesítésében elsődleges szempont, hogy az érintett kollégák foglalkoztatásának feltételei, jogai és juttatásai ne módosuljanak hátrányosan. A Magyar Vagon abban bízik, hogy biztosabb és kiszámíthatóbb jövőképet tud nyújtani a munkavállalóinak, ahol a jelenlegi munkavállalói juttatások semmilyen formában nem csorbulnak. A Magyar Vagon – hangsúlyozta a cég – piacképes és erős vállalat. A cég többek között az IC+-gyártás újraindításával kívánja a hazai vasúti gördülőállományt minőségében és mennyiségében javítani.
Az IC+ kocsikat Szolnokon gyártották, ám egy idő után ezt leállították. A kormány tavaly arról döntött, hogy 39 (plusz opcionálisan 10) új, korszerű, legalább 7 kocsis távolsági szerelvényt vásárol. Információk szerint a Szolnoki Járműjavító az IC+-ok gyártása alatt nem tudott eredeti feladatára, a kocsijavításra koncentrálni.
Forrás: vg.hu
Fotó: Globetrotter19, wikipédia