Több sebből is vérzik a szolnoki tömegközlekedés. Lepukkant vasútállomás, lepukkant buszok jellemzik. A zöld közlekedés használatához sem túl csábító a helyzet, veszélyes kerékpárutak, kerékpártárolók hiánya jellemzi ezt a területet. Az LMP erre hívta fel a figyelmet Szolnokon.
Több sebből is vérzik a szolnoki tömegközlekedés – jelentette ki keddi sajtótájékoztatóján Tóth Áron. A szolnoki vasútállomás előtt megtartott eseményen a zöld párt szolnoki polgármesterjelöltje kifejtette, hogy a szolnoki vasútállomás épületét már régen fel kellett volna újítani. Környező települések állomásépületetei újultak meg az utóbbi időkben, a szolnoki esetében azonban ez régóta várat magára.
Ideje lenne már, hogy a kormány foglalkozzon ezzel a helyzettel, vagy majd a forrásszerzés feladata is az új városvezetésre hárul, hogy a régi állomásépületet végre rendbetegyék.
Ami egy másik fontos problémája a városnak, az a Volán helyzete Szolnokon. A város közel 2 milliárdos adósságot halmozott fel a szolgáltatóval szemben. Ennek következtében a Volán belengette, ha nem kapja meg a járandóságát, akkor peres úton fog érvényt szerezni jogos követelésének.
A mostani szolnoki tömegközlekedés a minőség rovására megy, bontószökevények közlekednek Szolnok útjain. Ráadásul a nem jó minőségű szolgáltatás még drága is. Ezen felül rendszeres a járatkimaradás, így nem tartható a menetrend sem.
Ezeket mindenképpen orvosolni kell. Meg kell találni, hogyan lehet kifizetni a Volán követelését, mert csak utána lehet minőségi szolgáltatásról beszélni. Meg kell nézni, hogy a helyközi járatokon milyen buszok közlekednek. Ezek a legkorszerűbb Volán-buszok. Miért nem lehet a szolnokiaknak is ilyenben részük?
Ugyancsak katasztrófális a helyzet a zöld közlekedés terén. A bicikliutak életveszélyesek több helyen is. Nincsenek karbantartva, nincs felülvizsgálat. Ráadásul a fontosabb helyeken nincsenek megfelelő számban kerékpártárolók.
Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője aláhúzta, hogy a Tóth Áron által elmondottak is azt bizonyítják, hogy még mindig van olyan hely az országban, ahova nem érkezett meg a 21. századi tömegközlekedés. Sajnos a 2024-es költségvetés sem tervez ezen változtatni. Továbbra sem kapnak extra forrásokat a közösségi közlekedést biztosító vállalatok.
A kormány ugyan bevezette az ország- és vármegyebérleteket, ami nagyjából hasonló ahhioz, mint amit az LMP már korábban javasolt.
Az LMP azonban ehhez többletforrásokat biztosított volna, ezért módosító javaslatot nyújt be, hogy még 300 milliárdból támogassák ezt a bérletformát. Emellett 100 milliárd többletet biztosítanának a fejlesztésekre is, mivel azt szeretnék, hogy minél többen igénybe tudnák venni a zöld közlekedési módokat, kiemelve a közösségi közlekedést.
A politikus szerint nagyon fontos lenne, ha ezek a bérletek érvényesek lennének a helyi közlekedésre is. Vagyis azt javasoltják, hogy az ország- és vármegyebérletek legyenek érvényesek a helyi közlekedésre is. A kormány pedig tegye érdekeltté a városokat ebben.