Két InterCity szerelvény ütközött a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon

Megosztás

A Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon két, ellenkező irányba haladó InterCity szerelvény ütközött, amelyeken összesen 900 ember utazott, emellett a balesetben érintett volt a vasútvonal felett, a 4-es főút felüljáróján haladó több jármű, további száz emberrel.

Még mielőtt pánik törne ki, gyorsan leszögezzük: ne ijedjen meg senki, csak gyakorlatról van szó!

A helyi, területi és országos szintű határozott, gyors és összehangolt mentést szolgálja az országos tömeges mentési és sérültellátási törzsvezetési gyakorlat – közölte az országos polgári védelmi főfelügyelő szerdán a Belügyminisztériumban.

Tóth Ferenc a gyakorlatról tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: céljuk ellenőrizni a tömeges sérülések mentésére való felkészültséget, azt a készséget, hogy az országos szervek miként tudnak reagálni egy ilyen jelentős káreseményre.

Hozzátette: a katasztrófák elleni védekezés rendszerében átfogó intézkedési tervekkel rendelkeznek, a tűzoltók éves szinten tízezres nagyságrendben hajtanak végre gyakorlatokat, de ilyen jelentőseket évente csak néhányszor tartanak.

A szerdai gyakorlati helyzet szerint a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon két, ellenkező irányba haladó InterCity szerelvény ütközött, amelyeken összesen 900 ember utazott, emellett a balesetben érintett volt a vasútvonal felett, a 4-es főút felüljáróján haladó több jármű, további száz emberrel.

Tóth Ferenc jelezte: Magyarországon egy ekkora káresemény bekövetkezési esélye nem túl magas, de nem zárható ki.

A helyszínen dolgozó rendőrökön, tűzoltókon és mentőkön kívül az országos törzs ilyen esetekben kiegészítő erőket is vezényel az ország különböző részéről – jegyezte meg az országos polgári védelmi főfelügyelő.

Tájékoztatása szerint nem csak a rendvédelmi szervek vesznek részt a gyakorlaton, hanem olyan szakértőkkel egészültek ki, mint az egészségügyi államtitkárság, a Nemzeti Népegészségügyi Központ, az Országos Kórházi Főigazgatóság, az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a Honvédség szakemberei, továbbá a MÁV és a Volán munkatársai is figyelemmel követik a gyakorlatot.

Csapó Gábor, az Országos Rendőr-főkapitányság osztályvezetője elmondta: egy baleset helyszínén a rendőrök az elsősegélynyújtásban és az életmentésben való közreműködés mellett biztosítják a helyszínt, távol tartják az illetékteleneket, biztosítják a mentésben résztvevőknek a megközelítési útvonalakat, elterelik a forgalmat, részt vesznek a kárelhárításban és tanúkutatást is végeznek.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója hangsúlyozta: egységesen szervezett országos mentőszolgálatként a teljes országot “meg tudják mozgatni” egy ilyen káreseménynél. Felhívta a figyelmet arra, hogy a mentők az elmúlt évtizedekben számos alkalommal vizsgáztak jól hasonló helyzetekben,

példaként említette a szajoli vonatbalesetet, vagy a Hableány-hajókatasztrófát.

Jelezte: a mentők egy ilyen, tömeges kárhely felszámolásánál alkalmazandó helyzetben a nemzetközi irányelvek követésével, protokollok alapján dolgoznak, emellett a “betegútszervezésben” is részt vesznek.

Még egyszer hangsúlyozzuk: ez csak egy gyakorlatról szólt, szerencsére a valóságban nem történt meg!

MTI

Képünk illusztráció.

Kapcsolódó cikkek