Elképesztő mértékben dönti a pénzt a kormánypárti média a Facebook-propagandába

Régóta nem beszélhetünk már médiaegyensúlyról Magyarországon, elég csak azt megnézni, hogy a televízió- és rádióadók tekintetében milyen arányban nézhetünk, illetve hallgathatunk kormánypárti hátterű, illetve ellenzéki hangokat hallató adásokat. A Facebook-hirdetésekben pedig egészen elképesztő a fideszes dömping, különösen a Megafon jár az élen.

Tovább olvasom

Már a politikai szereplők is főként a Facebookon és a YouTube-on hirdetnek

Hiába van állami tulajdonban Magyarországon a közmédia, több nagy országos lefedettségű tv-csatorna és szinte az összes megyei lap, a magyar emberek is egyre inkább a közösségi médiából tájékozódnak, s ebbe beletartozik a politikai tartalmak fogyasztása is. Mint arra a Szabad Európa egyik cikke is rámutat, ez Magyarországon szinte kizárólag két csatornát, a Facebookot és a Google tulajdonában lévő YouTube-ot jelenti egyébként. Ennek egyik fontos következménye, hogy a pártok is követik a választókat, és egyre inkább ezeken a csatornákon hirdetnek. Mint írják, a változás annyi előnnyel mindenképpen jár, hogy a nagy techcégek egyre…

Tovább olvasom

Több mint 3 és fél milliárdot költött a kormány az érvénytelen népszavazás hirdetéseire

És ez még nem is a teljes összeg, mivel ez csak a nyomtatott és elektronikus sajtóban megjelent hirdetésekre szánt összeget tartalmazza. A kormány a kampányidőszakban bruttó 3,7 milliárd forintot költött el a nemváltós népszavazás hirdetéseire az erre kiválogatott nyomtatott és elektronikus sajtóban, írja az Állami Számvevőszék honlapján közzétették adatok alapján a K-Monitor. „Ez önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét” – tették hozzá. A civil szervezet számításai szerint a legnagyobb arányban a Mediaworks kiadványainak közel közel 70 százalék jutott ebből az összegből.  A K-Monitor megjegyzi,…

Tovább olvasom