Szintén érdekes, hogy amint 2023-ban megalakult Lázár János szakpolitikai tárcája, szinte azonnal látványosan megugrott a járműhiány miatt kimaradó mellékvonali vonatok száma. A helyzet azóta sem lett jobb.
Tovább olvasomCímke: dízel
Az elektromos Volkswagen és a vita is fellángolt
Az e-autó teljesen kiégett, miután kigyulladt, pillanatok alatt elborították a lángok az egyébként a magyarok körében is közkedvelt kis elektromos kocsit. Ez pedig ismét olaj a tűzre abban a vitában, amelyben az e-autókat pártolók és ellenzők feszülnek egymásnak.
Tovább olvasomJanuártól 41,3 forinttal fog drágulni a benzin és a dízel
Egy európai uniós szabály miatt januártól jövedékiadó-emelés lesz a hazai benzinre és a gázolajra, ami azt fogja jelenteni, hogy 41,3 forinttal fog drágulni a benzin és dízel január 1-től, írja a Portfolio.
Tovább olvasomAz évtized végére teljesen eltűnhetnek a dízelek az új autók piacáról
Az utakon még sokáig fogunk találkozni gázolaj-fogyasztású gépjárművel, de 2030-ra, az eddigi információk alapján újonnan már szinte semennyit nem fognak belőlük értékesíteni. Az európai dízelautó-piac 2015-ben volt a csúcson, amikor a gázolajos autók részaránya elérte a 48 százalékot a teljes piacot tekintve. A dízelek előnye nem csak a jobb üzemanyag-hatékonyságból származott, hanem abból is, hogy sok piacon eleve olcsóbb volt a gázolaj, mint a benzin. A legjobb időket követő egy évtizeden belül azonban a számuk 10 százalékos részaránnyá zsugorodott. A változást jól szemlélteti, hogy dízelek eladásai több mint tíz éven át…
Tovább olvasomAkár 20 forinttal is emelkedhet a napokban a nem hatósági áras benzin
A céges autókra vonatkozó ár kúszhat fel, és ugyanez igaz a dízelre is. 15-20 forinttal nőhet a benzin és a dízel ára a héten – írja a Holtankoljak.hu heti előrejelzésében. A portál szerint a Brent olaj világpiaci ára vasárnapig 97 dollárról 110 dollárra emelkedett, ezzel párhuzamosan pedig a forint is gyengült a dollárhoz képest. Szombat dél óta csak magántulajdonú autók tankolhatnak a 480 forintos hatósági áron, a céges autókra a piaci ár vonatkozik. Ez nőhet meg a héten 15-20 forinttal. A jelenlegi magyarországi átlagárak: 95-ös benzin: 694 forint, gázolaj: 747 forint, Lpg: 399…
Tovább olvasomCsökkent a benzin és a gázolaj ára, de az árstop miatt ezt nemigen érezhetjük
Mivel az elmúlt hetek történései és nyilatkozatai miatt sejthető, hogy nem sokáig tart már a jó világ a 480 forintos üzemanyag-árral, érdemes figyelni, éppen mennyit kellene fizetnünk a hatósági ár nélkül. A benzinesek jelentősen jobban járnak, mint a dízelesek, de így is csúnya lenne egy teljes áras tankolás. Pedig gondoljunk bele, hogy Magyarországon is vannak jócskán, akik a teljes árat fizetik. Szerdán újra változik az üzemanyagok piaci ára (a hatósági árak 480 forintos szinten maradnak) – írja a Holtankoljak.hu. A benzin esetében az árváltozás mértéke 26 forint lesz, ennyivel csökkenek a…
Tovább olvasomHazai dízellel működő buszok és teherautók is leállhatnak az AdBlue-hiány miatt
A modern dízelmotorok működéséhez nélkülözhetetlen AdBlue folyadék napok alatt hiánycikk lett Magyarországon is. Eleinte a felvásárlási láz volt az oka és nem az utánpótláshiány, mostanra azonban más probléma is felütötte a fejét. A Mol a Telex kérdésére azt válaszolta: nincsenek jelentős készletek raktáron, ha gyártói oldalon konszolidálódik a helyzet, akkor javulhat az ellátás. Az AdBlue-elektronika ugyan kijátszható, de a járművek így komoly környezetszennyezést okozhatnak. Az Új Szó hírportál múlt keddi cikke szerint a folyadék előállításához használt földgáz nemzetközi piaci árának jelentős emelkedése miatt nem vesz fel új megrendeléseket Európa egyik nagy AdBlue-gyártója,…
Tovább olvasomDízelautó-tiltás: a hazai autópark ötöde eltűnne
A Levegő Munkacsoport már jövőre megkezdené az elavult dízelek kitiltását a fővárosból. A Használtautó.hu megnézte, hogy a javaslat milyen autókat érinthet, és azt is, hogy azokból mennyi található a hazai piacon, beleértve a használtautó-importot. Még a nyárról származik a Levegő Munkacsoport javaslata, hogy 2022 júliusától kezdve fokozatosan vezessék be a korszerűtlen dízelautók Budapestről való kitiltását. Először a védett övezetekből, majd a Nagykörút és a Budai körút által határolt területről, végül a főváros teljes területéről. Mégpedig úgy, hogy 2024-től csak a legalább Euro 5-ös, 2026-tól pedig csak Euro 6-os (vagy annál…
Tovább olvasom