Utazás, vagyonszerzés, karrier és hobbi. A legtöbb magyarnak ezeken a területeken mutatkoznak vágyai, melyeket még szeretne megvalósítani a jövőben – derült ki a Yettel friss, országos reprezentatív kutatásából. A mobilszolgáltató a ‘Mi Vagyunk Azahriah’ című film apropójából készített felmérésében a jelenlegi és gyerekkori álmokat vizsgálta, melyből kiderült, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.
Az év utolsó hetei sokak számára a lezárás és a megújult tervezés, célkitűzés időszakát jelentik. Ilyenkor átértékeljük az elmúlt év eseményeit, és friss tervekkel vágunk neki az új esztendőnek, hogy közelebb kerüljünk céljainkhoz. Az álmok és vágyak végtelenül sokfélék lehetnek: vannak, akik csendes, harmonikus életre vágynak, míg mások a kalandot, sikert vagy a világ megismerését keresik.
A Yettel friss, országos, reprezentatív kutatásában ezeket vizsgálta, melyet a napokban debütáló ’Mi Vagyunk Azahriah’ című film kapcsán készített. A most megjelenő film Baukó Attila, vagyis Azahriah történetét mutatja be, aki két év alatt robbant be a magyar könnyűzenei életbe. A róla, vele készült film 2023 nyarán indul, onnan követjük a főhőst a Puskás Arénába a három páratlan sikerű koncertig.
A film apropóján készült kutatásból kiderül, hogy a legtöbbeknek jelenleg utazással kapcsolatos vágyaik vannak (48%), ezt követik szorosan a vagyoni jellegű (41%), és fej-fej mellett a munka és a hobbi terén meglévő tervek (28-28%). Érdekesség, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.
A legtöbben rövid távon – 1 vagy 2-5 éven belül – tervezik vágyaik megvalósítását, s csupán a válaszadók 5%-a nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nincsen semmilyen álma, amit szeretne beteljesíteni a jövőben.
A gyermekkori álmokat az önmegvalósítás vezérli, nem az anyagiak
A válaszadóknál a gyerekkori álmok tekintetében is a karrier és az utazás köszön vissza legerősebben (37 és 35%), illetve mellettük még a párkapcsolat területét említették a legtöbben (27%). A vagyonszerzést csupán 23%-uk jelölte gyerekkori vágyként, a jelenlegi 41%-hoz képest.
Minden tizedik ember, aki rendelkezett valamilyen vágyakozással, úgy érzi, hogy az összes gyerekkori álmát meg tudta valósítani, illetve a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy több is volt, amit sikerült megvalósítania. Csupán 14% véli úgy, hogy nem valósította meg egyiket sem. További érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály saját bevallása szerint gyerekként jobban vágyott hírnévre a többi korcsoporthoz képest: a 16-19 évesek körében ez 41%, a 20-29 évesek között 20%, míg a többieknél ez az érték csak 5-15% között mozog.
Új álmok, új kezdetek: ne a múlt határozza meg a jövőt!
A magyarok 67%-ának van olyan régi álma, amit sajnál, hogy nem valósított meg.
Legtöbben anyagi okok miatt nem tudták beteljesíteni ezeket (63%), sokan családi kötelezettségek, korlátok miatt (30%), illetve a válaszadók negyede úgy nyilatkozott, hogy időközben más utat vett az életük.
Külön érdekesség, hogy mások sikertörténetei gyakran inspirációként szolgálhatnak számunkra, emlékeztetve, hogy kitartással a saját álmaink is elérhetővé válhatnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok több mint fele inspirálónak találja mások sikertörténetét.
“Gyere megmutatom hogyan nőhet virág kínok alatt, én itt teremtem meg minden nap a világszínvonalat” – részlet a Pogány induló egyik számából.
A ’Mi vagyunk Azahriah’ című film november 28-án kerül a Cinema City mozik kínálatába.
Fotók: rocksztar.hu, Facebook
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!