Vita, jobb esetben egyeztetés van a szolnoki fideszes vezetésű városháza és a Volánbusz között. Ez derül ki a kormánypárti megyei lap által közölt cikkből, miszerint kinek a feladata lenne az utcai hangosbeszélő utastájékoztatók megjavítása. Időközben olyan információ birtokába jutottunk, hogy novemberben járatritkításokat tervez a Volánbusz, mert a város továbbra is tartozik neki, nem kevéssel, 1,8 millárd forinttal.
Szolnok és a Volánbusz együttműködése nem biztos, hogy a harmonikus szóval jellemezhető. Mint ismert, a város jelentős összeggel tartozik a szolgáltatásokért a Volánbusznak, amely a tartozás behajtása érdekében perre vitte az ügyet.
Most a szoljon.hu arról cikkezett, hogy nem működik a Baross úti autóbusz-megállóhely „beszélő” utastájékoztató, és hogy kinek a feladata is lenne annak megjavítása.
A lap szerint mindkét fél, mármint a városháza és a Volán, azt közölte, a Baross úti autóbuszváró hangos utastájékoztatója meghibásodásával, javításával kapcsolatosan folyamatban vannak az egyeztetések.
A Volán szerint az immár elavult járműfedélzeti eszközökkel a megállóhelyi dinamikus utastájékoztatás már nem biztosítható, tekintettel arra, hogy az elromlott készülékeket jellemzően alkatrész hiányában nem lehet javítani. A rendszer működtetéséhez a járműfedélzeti és a megállóhelyi eszközök cseréjére lenne szükség, mely százmilliós nagyságrendű beruházást jelentene. A társaság – mint szolgáltató – ilyen volumenű fejlesztésről saját hatáskörben, a megrendelő jóváhagyása nélkül nem dönthet.
A lap megjegyezte, hogy a jelek szerint a Volánbusz nem hajlandó tovább „saját zsebből” finanszírozni Szolnok helyi közösségi közlekedésének fenntartását. Ez érthető is a jelentős tartozás tükrében.
Időközben lapunk úgy értesült, hogy a Volán, pont a tetemes kintlévősége miatt, járatritkításokat tervez november 1-től. Úgy tudjuk, valóban vannak ilyen tervek.
Hogy mi igaz ebből, természetesen megkérdeztük a Volánbuszt és a városházát is.
A Volánbusztól azt kérdeztük, hogy:
- igaz-e ez a hír, ami egy buszvezetőtől származik,
- ha igaz, akkor hogyan alakul a járatszám, mennyiről mennyire esik vissza,
- mi lesz a dolgozókkal, létszámukban lesz-e változás?
Megkérdeztük a városházát is:
- igaz-e, hogy hamarosan járatritkítások várhatók a városban,
- mit tesz a város annak érdekében, hogy az 1,8 milliárdos tartozását kiegyenlítse,
- hol tart a Volánbusz feljelentésének ügye.
És ha már közlekedés, rákérdeztünk másra is:
- mit tesz a város annak érdekében, hogy csökkentse csúcsforgalomban a városban kialakult dugókat ,
- példát mutat-e és szokott-e munkába járni kerékpárral Szalay Ferenc polgármester és mikor ment be utoljára ilyen közlekedési eszközzel, ha ennyire lelkesedik ezért a lehetőségért.
Mindkét fél részéről várjuk a válaszokat.