A tervek szerint halad a háziorvosi ügyeleti rendszer fokozatos bevezetése a különböző vármegyékben. Szeptembertől Veszprémben, Jász-Nagykun-Szolnokban és Baranyában is bevezetik az egészségügyi fejlesztést – számolt be a Hír Tv-nek az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója. A Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára pedig arról beszélt, hogy rendkívül jók a lakossági visszajelzések, a rendszer pedig beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Tavaly év végén döntött úgy az Országgyűlés, hogy módosítja az egészségügyi alapellátásról szóló törvényt. Ennek értelmében január 1-től fokozatosan megkezdődött az új, egységes ügyeleti rendszer bevezetése Magyarországon.
A rendelettel a kormány célja, hogy javítsa a hazai betegellátást és hogy a sürgősségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer működjön.
A 1830-as szám hívásával lehet elérni az ügyeleti rendszert, amely most már több mint hat vármegyében működik.
“Terv szerint haladunk a fokozatos bevezetéssel, a tervben nem szerepelt a nyári időszakra eső új csatlakozás, új vármegye csatlakozása, mert nem lenne optimális időszak. A terv szerint a következő időpont szeptember 1-je, amikor Veszprém, Jász-Nagykun-Szolnok és Baranya megyében is átvesszük az ügyeleti rendszert” – mondta el híradónknak az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója.
Győrfi Pál azt is hozzátette: számos tapasztalatot szereztek már az elmúlt hónapok alatt: napközben jellemzően enyhébb panaszokkal fordulnak a betegek az ügyeleti rendszerhez, az éjszakai ügyeletben pedig inkább sürgősségi esetekhez hívnak segítséget az arra rászorulók.
“A rendszer kiterjesztését már csak azért is folytatni fogjuk, mert rendkívül jók a lakossági visszajelzések, a 1830-as hívószám abszolút beváltotta a hozzá fűzött reményeinket, hiszen rögtön egészségügyi dolgozóval tud beszélni az a honfitársunk, akinek valamilyen segítségre van szüksége, és abszolút jó visszajelzéseket kaptak ezzel kapcsolatban a területi képviselők, illetve a mentők is” – erről már a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára beszélt.
Takács Péter hozzátette: a telefonszám és az ügyeleti rendszer segítségével rengeteg időt tudnak nyerni és nagyon sok lakosnak tudnak segíteni.
Természetesen a fideszes hurráoptimizmus itt is megnyilvánul, bár a való élet mást mutat. Nem véletlenül berzenkedett a túrkevei polgármester az ügyeleti rendszer körül kialakult helyzet ellen. Ez is azt mutatta, nem minden fenékig tejföl.
A Hvg.hu is arról írt, hogy kissé döccen a rendszer.
Forrás: Hír Tv