Az elektromos Volkswagen és a vita is fellángolt

Megosztás

Az e-autó teljesen kiégett, miután kigyulladt, pillanatok alatt elborították a lángok az egyébként a magyarok körében is közkedvelt kis elektromos kocsit. Ez pedig ismét olaj a tűzre abban a vitában, amelyben az e-autókat pártolók és ellenzők feszülnek egymásnak.

Egy Volkswagen e-up égett ki, ami az egyik legnépszerűbb típus Magyarországon is az elektromos hajtású autók körében. A Balesetinfo számolt be a részletekről. “Teljes terjedelmében égett egy elektromos autó péntek este a Fő utca és a Széchenyi utca találkozásánál Budakeszin. A helyszínre érve a gépjármű ékelését követően a közeli tűzcsapról egy vízsugarat szereltünk. A kiérkező második kerületi hivatásos tűzoltók egy további habsugarat szereltek és így közös erővel rövid idő alatt eloltottuk az égő járművet. Személyi sérülés szerencsére nem történt” – írták. A kocsi azonban teljesen kiégett, menthetetlen.

A vita pedig természetesen ismét fellángolt, sokak szerint rendkívül tűzveszélyesek az elektromos autók, mások szerint viszont semmivel nem gyulladnak ki gyakrabban, mint a hagyományos belsőégésű motorral szereltek. “Hol is vannak azok az emberek akik autótűznél mindig odaírják, hogy ez se elektromos autó volt?! Gyertek!” “Nem ég ez. Nem ég ez! Akkor se ég ez! Juj, juj, mégis csak ég? És az enyém? Dögöljön meg mindenki aki tapsol! – Hát zsenikéim! Ez tűzveszélyes! Volt már ilyen, mint tűzoltó mondhatom, annak idején, a panel épületekről is mindenki azt mondta, beton és vas van benne, nem ég ez! Aztán mégis. A Füredi úti tűz bizonyított.”

“Aztán a hidegben meg lemerülnek. Egyelőre nem kiforrott technológia, de hát a környezetvédelem. (Ami valóban fontos amúgy.) Most jön, hogy az amerikai helyzet kamu, a villanyautósok részéről. De akkor elárulom, hogy a munkatársaim egy része elektromos rollerrel jár és a számukra fenntartott helyen parkolnak. Fedett, de nem zárt. Amióta bejöttek a mínuszok, műszak végére lemerültek a járgányaik. És ez teljesen normális. Emiatt nem kell megsértődni. Egyelőre ezt tudják.”

“Szerintem a héten lángolt már két benzines is.” “Esetleg a veronai buszbalesetnél is tapsikolhatnátok, az is elektromos volt? Ja nem.” “Az ilyen ostobák úgysem értik meg. Ha kiég egy benzines vagy egy dízel, akkor kussolnak, de egy villanynál már hörögve és nyáladzva esnek a billentyűzetnek.” “Mert a villanyos megbízható. Ja, nem. Benzinesből és dízelből nem a 200 ezret futott 5 éves példányok égnek ki az esetek túlnyomó többségében.”

Egyelőre a vita parttalan, mindkét meghajtástípusnál sorolhatunk már számos váratlan kigyulladást, kiégést, mindkettőnek van előnye-hátránya. De valóban tény, hogy egy kigyulladó akkumulátor igen nehezen oltható. Éppen ezért IS veszélyes a sok hazánkba telepített és telepítendő, leginkább kínai és koreai akkumulátorgyár.

Ezzel már nem mennek sehova.

Kapcsolódó cikkek