Már nemcsak a szolnokiak előtt ég a MÁV, az osztrákok levágták járatainkat a nyugat-európai hálózatról

Megosztás

Az osztrák vasúttársaságnak elege lett, hogy a MÁV képtelen legalább nagyjából tartani a menetrendet és mindig óriási késéssel érkezik Bécsbe szinte az összes járatunk, ezzel viszont kaotikussá teszik az ottani közlekedést is, így egyoldalú lépésre szánta el magát Ausztria. Ekkorát még nem égett a vasúti közlekedésünk, mint most Lázár alatt.

És ha az osztrákok tudnák, hogy a belföldi közlekedésünk, különösen a szolnoki vonal mindennapjai hogy alakulnak, valószínűleg már hamarabb is meglépték volna ezt a drasztikus, egyoldalú lépést. A MÁV magyarázkodik és továbbra is minden nap borzalmasan sok késést, műszaki hibát és járatkimaradást produkál.

„Ahhoz, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan” – írta a MÁV arra reagálva, hogy az osztrák vasút a sok magyarországi késés miatt egy időre levágja a a Budapestről induló Railjet-járatokat a nyugat-európai hálózatról.

Az ÖBB pénteken azt közölte, hogy október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között, ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba – vagy a Bécstől távolabbi osztrák városokba – csak átszállással lehet majd eljutni. Az ÖBB indoklása szerint

a késések miatt nem garantálható, hogy az utasok elérik a bécsi csatlakozást.

A Budapest–Bécs vonalon a MÁV építési munkálatai miatt szeptember 18. óta 20-30 perces késésekkel kell számolni, mindkét irányban. És ez még csak a hivatalosan elismert és közölt idő. Lázár János talán maga sem sejtette, amikor 2018-ban felvette a bécsi közállapotokról szóló riadt videóját, hogy mennyire igaza lesz: Ausztria mostanra egy gigantikus no-go zónát hozott létre, és ezt úgy hívják, hogy Magyarország. (via Hvg)

Kapcsolódó cikkek