A MÁV ismét hozta formáját a szolnoki vonalakon, járatkimaradás és meghibásodás

Megosztás

Jász-Nagykun-Szolnok megye különösen érintett az elmúlt hónapok bohózatba illő vasúti közlekedésével, vagy igen gyakran nemközlekedésével. A pénteki napon megint alakított az állami vállalat, a reggel fél hatot sem kellett megvárni hozzá.

A Mávinform minden kommentár, illetve magyarázat nélkül reggel azt közölte az utazóközönséggel, hogy a Szolnokról a Nyugati pályaudvarra 5:25-kor induló Z50-es (2649) nem közlekedik.

Magyarázat, indoklás semmi, igaz, lassan már ezt is megszokjuk. Műszaki hiba a szerelvényen? Túl kevés a mozdonyvezető és erre a járatra nem jutott? Befagytak a váltók? Sosem tudjuk meg, de az 5:25-ös el sem indult és pótlóbuszról ne is álmodjunk. A kommentelők közül két szarkasztikus megjegyzést is ki lehet emelni. Egyikük szerint semmi gond, hiszen úgyis jön a következő. Jött is, csak … “a következő pedig indoklás nélkül 8 percet tartózkodott Albertirsán” – írta Feri.

Egy másik hozzászóló Pintér Sándor nagysikerű “havazós” sms-ének alapján annyit fűzött, hozzá, hogy “ha dolgod van, ülj át egy másik vonatra”.

Ha valaki naivan azt gondolta, ezzel megyénkben letudva a pénteki vonatozással kapcsolatos probléma, természetesen ismét tévedett. Nem kellett sokat várni egy újabb bejegyzésre (miközben Borsodban, Zalában, Győr-Moson-Sopronban, Békésben, Heves és Pest megyében is súlyos fennakadások voltak a vasúti közlekedésben, igaz, utóbbi helyen gyalogosgázolás miatt bénult meg hosszú órákra a forgalom Gödnél).

Az újszászi állomáson meghibásodott a biztosítóberendezés. Emiatt a Szolnok-Hatvan és a Szolnok-Vámosgyörk vonalon és néhány vonat esetében a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vonalon 10-20, esetenként 20-30 perccel nőtt a menetidő.”

A hozzászólók többnyire Lázár Jánost és a szintén teljesen alkalmatlan Fidesz-kormányt szidták, például, hogy stadionépítésre tíz- és százmilliárdokat szórt már el az Orbán-kormány az elmúlt 13 évben, de a vasúti közlekedésre semmit nem költenek, a szerelvények óriási százaléka múzeumba való lenne, de a pálya és a biztonsági berendezések is siralmas állapotban vannak. Volt, aki megjegyezte: bizonyára 13 éve folyamatosan Brüsszel és a háborús szankciók tehetnek a fejlesztések látványos elmaradásáról. Még nincs vége a napnak, előre félünk, ha vonatra várunk a Jászkunságban.

Kapcsolódó cikkek