Még tovább romlott a helyzet, a tízéves gyerekek 70%-a egy rövid szöveget is képtelen értelmezni

Egyébként is évről évre láthatóan egyre rosszabbul álltunk, a gyerekek óriási százaléka funkcionális analfabéta, a járvány pedig még tovább rontott ezen. „Magyarázd meg, miért fontos a gilisztatárolós kísérlethez az, hogy hagymát és burgonyát helyezzünk a föld felszínére!” Ez a negyedikes diákok szövegértési képességeit mérő PIRLS-vizsgálat egyik mintafeladata. Amelyet a 10 évesek egy része valószínűleg nem tudna megoldani, ennek a korosztálynak a 70 százaléka ugyanis nem tud értelmezni egy egyszerű szöveget – derül ki a UNICEF friss felméréséből. Összehasonlításképpen: a koronavírus-járvány előtt még csak 54 százalékos volt ez az arány. Minél fiatalabb diákokról…

Tovább olvasom