DIGI-előfizető? A szolgáltató rendkívül rosszul kommunikált a díjemelésekről, sokaknak pénzt ad vissza

Megosztás

A díjemeléssel kapcsolatos kommunikációban vétett komoly hibákat a Digi. Az érintett előfizetők jóváírást kapnak a cégtől, amely 111 millió forint bírságot is kifizet.

Mint tudjuk, az év elejéig a kormányközeli One óriásvállalat megette a Vodafone-t és a Digit is. A díjemelésekről történt kommunikációja azonban zavaros és megtévesztő volt.

Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásban.

A cég 2022 novemberében egy időben tájékoztatta a fogyasztókat a díjemelésről és az általános szerződési feltételekbe ugyanattól az időponttól bekerülő, de májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról. Nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egy időben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.

A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.

A DIGI önként vállalta, hogy jóvátételt fizet: jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat (csak azoknak, akik még mindig előfizetői). A GVH emellett 111 millió forint bírságot szabott ki. (via Hvg.hu)

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek