A kormány nagyszabású közlekedési fejlesztéseket tervez az Alföldön – ígérte meg Lázár János építési és közlekedési miniszter pénteken, Békéscsabán. A csabai városvezetéssel való háromórás tárgyalása során az M44-es út országhatárig tartó meghosszabbításáról, valamint a 47-es út négysávosra bővítéséről is egyeztettek. A cél, hogy Békéscsaba és Szolnok a Szeged-Kecskemét-Debrecen fejlesztési tengelyhez csatlakozzon.
Lázár kifejtette, hogy Békéscsaba és Arad határmenti közlekedési csomópontok lennének, amelyek logisztikai és elosztási központtá válhatnának. Az M44-es utolsó, 30 kilométeres szakaszát jövő tavasszal adják át, a határig terjedő 43 kilométeres szakasz megvalósítása 300 milliárd forintba kerül majd. Emellett aláírta a tervezési szerződést, 6,5 milliárd forintos értékben.
A miniszter öt nyomvonaltervet vizsgált meg, amelyek közül északról elkerülő út választásáról döntöttek, és a 47-es út négysávosítása Békéscsaba-Szeghalom között kezdődik. Emellett a déli elkerülő út tervezéséhez is megvan a finanszírozás. Békéscsaba repülőterének fejlesztése is napirendre került, amely katonai közreműködéssel, 20 milliárd forintos beruházásban újulna meg.
A fő csapásirányt a sajtótájékoztatón elsősorban Békés jelentette, de Lázár más településekről, köztük a megyeszékhelyről is beszélt: azt mondta, a minisztérium egy új program által együttműködést szeretne azokkal a településekkel, amelyek potenciálisan partnerei lehetnek a kormánynak a következő időszakban, például Szeged és Szolnok.
Kép: Economx / Hartl Nagy Tamás
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz.