Több szempontból is rossznak tartják a helyiek a Szolnokon elhelyezett “műkamerákat”. Általában ennél jobban szokták rejteni az álkamerákat, mint a képen látható eszköznél, de több helyen is az autósok gyorsan kiszúrták, hogy az a “kamera” semmilyen képet nem fog készíteni. Mások viszont megijednek és 30-35-re lassítanak.
A kiszámíthatatlan és a szabálytalan vezetés (illetve ezek kombinációja) a két legveszélyesebb dolog a járművezetők számára. Mert ha valaki mondjuk 55-ről a következő másodpercben 25-30-ra lassít le, látszólag ok nélkül, az hasonló veszélyeket rejt magában, mintha valaki nyolcvannal száguld végig a főúton.
Hasonlóan nehéz kezelni, ha valaki kiszámíthatatlan a volán mögött, hirtelen manőverekbe kezd, nem használ irányjelzőt, és így tovább. A gyorshajtást megelőzendő Szolnokon is felszereltek jó néhány fixen telepített traffipaxot, ám ezekből már nem egyről kiderült a járművezetők számára, hogy “kamu”, nincs benne valódi képkészítő szerkezet.
A műkameráknak is lehetne visszatartó ereje, de ahhoz arra lenne szükség, hogy ne lehessen egyértelműen kiszúrni már messziről, hogy nem valódi. K. Attila az egyik helyi csoportban tette közkinccsé ezt a “díszletkamerát”, amiről messziről virít, hogy nem működik benne semmi, csak látványelem. De hasonlóan vélekednek a helyiek a rákóczifalvai fix kameráról is, ami a jelek szerint szintén nem valódi.
A hozzászólók között többen is szóvá tették, hogy bosszantó, hogy az óvatos vezetők a műkamerák előtt nem 50-re, hanem 25-30-ra, jó esetben 35-re lassítanak le. Ez egyrészt nagyon lelassítja a forgalom ritmusát, másrészt sokan esetleg bizonytalan kimenetelű előzésbe kezdenek.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!