A hanghívásokat érintő probléma jelentkezett kedd délelőtt a magyar mobilhálózatokban. A pontos hiba egyelőre nem ismert, az tűnik biztosnak, hogy a Telekom és a Vodafone ügyfelei is érintettek.
Nincs regisztrálva a hálózaton – ez az üzenet fogad kedden nem sokkal dél előtt több telekomos előfizetőt, akik hívást próbálnak indítani készülékükről. Másoknak egyszerűen csak azonnal megszakad, illetve fel sem épül a hívás. Aki éppen vonalban volt, azoknál pedig megszakadt a beszélgetés.
A HVG.hu tapasztalatai szerint a probléma országszerte jelentkezik.
A hagyományos telefonálás a wifi-hálózat igénybe vétele (VoWiF, Wi-Fi Hanghívás) esetén sem zökkenőmentes.
A Vodafone hálózatán tapasztalták, hogy 4G/5G-ről 2G-re (EDGE) vált át a készülék.
Többszöri próbálkozásra megesik, hogy felépül a hívás, de szintén a hálózat hibájára utal, hogy ilyen esetben a hívó fél nem hallja a kicsengés búgását, a hívott fél pedig nem látja, hogy ki keresi.
Vezetéken sincs minden rendben
A Prohardver technológiai szakoldal fórumrendszerébe özönlő hozzászólások szerint a Telekom otthoni szolgáltatásai sem működnek rendben, többeknél gond van a tévével.
Mások a – Vodafone-hoz hasonlóan a 4iG-csoporthoz tartozó – Digi vezetékes internetéről panaszkodnak.
FRISSÍTÉS: A Vodafone délután öt órakor a szerkesztőségünkhöz elküldött közleménye szerint: “A kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban, a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek. A szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek.”