Lesimázta a hungaroringi futamot Max Verstappen, külön ligában autózva győzött. Norris és Perez a dobogón, Hamilton lemaradt róla. A holland győztes trófeája összetörött a dobogón.
Sétagalopp üzemmódban nyerte meg a 38. Magyar Nagydíjat Max Verstappen: ugyan „csak” a második helyről rajtolt a világbajnok, de már az első kanyarban az élen fordult el, miután kifékezte a pole-t megszerző Lewis Hamiltont, ezt követően pedig állva hagyta a teljes mezőnyt – írja beszámolójában a Formula.hu.
Senki nem tudta megközelíteni a hollandot ezen a délutánon, a futam közepén már bőven beoszthatta az autóját és a gumikat, a leggyorsabb körért járó extra pontért eleresztett „támadása” pedig másfél másodperccel volt gyorsabb abban az időben bárki másnál – végül fél perccel (!) nyert, nyomasztó fölénnyel folytatta egészen elképesztő győzelmi sorozatát, és újabb lépést tett zsinórban harmadik világbajnoki címe felé.
A Red Bull pedig így zsinórban 12. sikerét aratta, amivel megdöntötte a McLaren 1988-as sorozatban 11 győzelmet számláló rekordját.
Mellette Lando Norris és Sergio Perez állhatott még dobogóra: a britet a rajtnál ugyan megelőzte csapattársa, Oscar Piastri, de elment Hamilton mellett, a bokszban némi szerencsével Piastri elé került, majd onnantól nyers tempóban leszakította az ausztrált és Hamiltont, illetve maga mögött tudta tartani a támadó mexikóit. Perez a 9. helyről indulva ért oda a pódiumra a Red Bull dominanciáját kamatoztatva, így az utóbbi hat futamon másodszor fért be a top háromba, és megerősítette második helyét a tabellán.
Hamilton hiába rajtolt az élről, a hármas kanyarba már csak negyedikként tudott befordulni, a futam közben melegedett a Mercedes, úgyhogy végül Piastri levadászásával lett negyedik – csalódást keltő eredményt ért el a szombati bravúr után. Piastri nem tudta igazán életben tartani a gumikat, így lett ötödik.
A Ferrarik a hetedik-nyolcadik helyet szerezték meg, mindkét pilóta panaszkodott a stratégiára, a tempó sem volt meg, ráadásul a csapat elrontotta Leclerc kerékcseréjét, és még a pilóta is hibázott egyet, amikor túl gyorsan hajtott a bokszban, amiért büntetést kapott.
A 18. helyről rajtoló George Russell a 6. helyre hozta be a másik Mercedest, miután a hajrában megelőzte Sainzot és kihasználta Leclerc büntetését, a pontszerzők sorát pedig a senki földjén autózó Aston Martinok zárták Fernando Alonso, Lance Stroll sorrendben.
A biztonsági autónak nem volt dolga, de a rajtnál történt incidens miatt mindkét Alpine azonnal búcsúzott. Daniel Ricciardo a 13. helyén, csapattársa, Yuki Tsunoda előtt zárta a visszatérő futamát.
Az összetört trófea
A Formula-1-es Magyar Nagydíj legnagyobb visszhangot kapó „incidense” a leintés után, a pódiumceremónia során történt, amikor Lando Norris sajátos pezsgőnyitási technikájának köszönhetően leesett és összetört Max Verstappen győzelmi trófeája. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója már a futam előtti hétfőn jelezte a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón, hogy fel vannak készülve arra az esetre, ha esetleg baleset érné a több hónapnyi munkával készült, 40 ezer euró körüli értékű trófeát, a verseny másnapján pedig az M4 Sport Nemzeti Sporthíradójának be is jelentette, hogy bár sajnálattal vették tudomásul, hogy ez lett a kupa sorsa, de mivel meglátása szerint a Herendinek a magyar országimázsépítésben is fontos szerepe van, pótolni fogják a serleget.
„A csapatok majd eldöntik, ki volt a hibás, de mi vállaljuk az örömteli és nehéz terhet, és újra elkészítjük” – fogalmazott az MTI beszámolója szerint. Simon Attila kiemelte, minden alkotásukra örökös pótlási garanciát vállalnak, emiatt a mintatárban a Magyar Nagydíj serlegeinek másodpéldánya is ott van. A vázatest gyártása már el is kezdődött, így az eredetileg hat hónapos elkészítési folyamat most rövidebb lesz, és a Red Bull kétszeres világbajnoka pár hét múlva megkaphatja a kupát.
Forrás: Formula.hu; Fotó: Red Bull Content Pool