A magyar vasút jövője szorosan összefonódik Szolnokkal – hangzott el az Országgyűlésben. Kállai Mária, a Fidesz országgyűlési képviselője arról számolt be, hogy a GYSEV legújabb motorvonat-beszerzési pályázatán ismét sikerrel szerepelt a szolnoki Stadler gyár, ennek eredményeként a motorvonatok alumínium váza a városban készül majd.
A képviselő ennek kapcsán arra volt kíváncsi, milyen feladatok várnak a szolnoki járműjavító bázisra a MÁV modernizációs folyamata során.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára válaszában kiemelte: a szolnoki üzem nemcsak a gyártásban, hanem az alkatrészellátásban és a járművek karbantartásában is fontos szerepet játszik. Mint mondta, a szolnoki bázis a hazai vasútfejlesztés egyik meghatározó pillére.
Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a MÁV 2025 végéig legalább 100 vasúti kocsit újít fel és helyez ismét forgalomba – köztük több mint 50 InterCity (IC) kocsit, amelyek korábban alkatrészhiány miatt nem közlekedtek.
Továbbá a tervek szerint 2026 nyarára a villanymozdonyok fele már korszerűsített lesz, az IC járatok 90 százalékát pedig modern, nagy teljesítményű mozdonyok húzzák majd – hangsúlyozta Ágh Péter.
Kép: MTI/Kovács Tamás
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!