Kutyát nem szabad forrósodó autóban hagyni, de embereket meg lehet főzni a szolnoki buszokon?

Megosztás

Nincs is annál jobb kombináció, mint amikor úgy kell tűző napon, kánikulában buszoznunk, hogy a légkondi nem működik (legalábbis éppen nem üzemel), de az ablakok sem nyithatók. Ez több, mint egyszerű kényelmetlenség, ez már egészségkárosítás – és nagyon nem egyedi eset.

Harminc évvel ezelőtt ez egy jóval egyértelműbb kérdés volt. Akkor ugyanis a buszok 90%-án semmiféle klímaberendezés nem volt, ellenben legalább az Ikarusok ablakai nyithatók voltak. Így a legnagyobb nyári melegben is az összes ablakot kinyitva utaztunk. Melegünk volt ugyan és izzadtunk, de legalább járt a levegő normálisan.

Ezzel szemben a mostani modernebb buszokon a friss, hűvösebb levegőért a légkondicionáló lenne felelős. Szolnokon és környékén azonban tömegesen azt tapasztaljuk, hogy a klímák rengeteg buszon nem üzemelnek a rendkívül meleg napokon sem. Nem mindig derül ki, hogy a sofőr spórol, vagy (ami valószínűbb) műszaki hiba miatt nem működik a légkondi. Ilyenkor jöhetne B-tervként legalább az ablakok kinyitása… ha lehetne.

Rengeteg buszjáratnál ugyanis a jármű egyáltalán nem rendelkezik oldalt nyitható ablakokkal, egyetlen eggyel sem. A másik variáció pedig, ha rendelkezik, akkor pedig becsavarozta a Volán. Így tehát az sem nyitható. S. Mónika a sokadik ilyen esetre hívta fel a figyelmet, valamint ennek következményeire. Ez nem játék, az emberek egészségével játszanak.

“0 légkondi, becsavarozott ablakok, levegőtlen 40 fok a busz belsejében. Volán, én így szeretlek” – mérgelődött jogosan Mónika. A probléma természetesen nem kizárólag szolnoki, az ország bármely pontján hasonlóval találkozhatunk tömeges mennyiségben.

A hozzászólók közül többen megjegyezték, hogy ilyen esetekre szándékosan visznek magukkal csavarhúzót és megoldják a problémát, mondjon bárki amit csak akar. Szerintük egy szót sem szólhatnának, mivel a sok ember oxigén nélkül nagyjából 40 fokban az már emberkínzás és ha bezárom az autóba a kutyát, akkor kitörik az ablakot. No akkor ezt embereknél nem lehet megcsinálni? Gondatlan veszélyeztetés esete forog fenn – írták.

Norbert szerint legjobb lenne panaszt tenni minden egyes alkalommal írásos formában (bár az utóbbi 14 évben nem feltétlenül van ezeknek foganatja, de hátha), alkalmasint kiemelve, hogy egy zárt járműben 40 fokban eltöltött akár fél óra is már nem a kényelmetlenség kategóriájába tartozik, hanem egészségügyi szempontból is veszélyeztetésnek minősül, mind az utasok, mind a munkavállaló ( sofőr ) szempontjából, ami ugye a 21. században nem elfogadható. Felhívják mindenki szíves figyelmet, hogy a megfelelő színvonalú tömegközlekedés biztosítása állami kötelezettség (lenne).

Szokták mondani, hogy “FŐ AZ EGÉSZSÉG!” Hát 40 fokos buszon fő is rendesen.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek