A Bajnai Zsolt szolnoki lokálpatrióta által vezetett blogSzolnok Anno előadássorozatát a Szol24-en is meghirdettük január közepén, most pedig a magánautók elterjedésének, a Kádár-kor személyautójának történetével ismerkedhetünk meg, természetesen rengeteg szolnoki történetet és sajátosságot felelevenítve.
A legutóbbi alkalommal a megyeszékhely első aranykoráról tudhattunk meg érdekességeket Bajnai által a megyeszékhellyé válástól az első világháborúig tartó időszakot felölelve. A február 26-án, hétfőn este hat órakor megrendezésre kerülő esemény történeti időrendje a magánhasználatú autók újbóli engedélyezésétől a Merkúr autóértékesítő vállalat megszűnéséig tart.
„A Kádár-kor személyautó világa szerintem nem 1989-ben, Kádár-halálával és a köztársaság kikiáltásával ért véget, hanem 1988. január elseje és 1990 nyara között, fokozatosan múlt ki. Az első dátum a világútlevél bevezetése, amikor a valutakerettel és a feketén váltott schillingekkel és nyugat-német márkákkal tömegek indultak bécsi és távolabbi bevásárlásokra, köztük nem kevesen autóbeszerzésre. Mivel új autóra keveseknek futotta, ekkor jelentek meg a magyar utakon az erősen tizenéves, leharcolt nyugati járgányok, amelyek persze még így is valódi alternatívái voltak az elöregedő, többségében új korukban is már korszerűtlen hazai autóparknak” – írja Bajnai egyfajta bevezetőként a blogSzolnokon.
Előfizetés, sorszám, Merkúr, AFIT, ÁFOR, Warszawa, Trabant-kiutalás – olyan kifejezések, amelyek már aligha mondanak valamit a fiatalabb generáció tagjainak. De talán pont ezért, valakinek a nosztalgiázásért, valakinek új ismeretek megszerzéséért érdemes megtekintenie a szerkesztő képes előadását.
Az eseményt a Tisza mozi E-termében tartják meg, a belépő 1950 forint, kivéve a középiskolásokat, vagy azokat, akik hoznak magukkal egy középiskolást, nekik 950 forint.
Képek: blogSzolnok, Fortepan