Ettől vajon javul a szolnoki vonalakon a MÁV működése? Lázár kirúgta a vállalat két vezérigazgató-helyettesét

Megosztás

Hosszú évek óta szomorú paródiákba való a Magyar Államvasutak működése, illetve sokszor nem működése. De a miniszter most bekeményített, mert az elmúlt hetekben valóban minden eddigit alulmúlt a vállalat teljesítménye. Az államtitkár szerint vannak, akik direkt szabotálják a működést.

És kivételesen nem Sorost, illetve Gyurcsányt, vagy Brüsszelt hozták fel ellenségnek.

Két régi MÁV-os vezetőben találta meg Lázár János építési és közlekedési miniszter a közelmúlt közlekedéspolitikai botránya, a MÁV “kirakatvonalán”, a Budapest-Győr-Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett kényszerű sebességkorlátozás felelőseit. A hvg.hu úgy tudja, szerdán döntöttek a szaktárcánál a MÁV Zrt. két felsővezetője, Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes – aki amúgy Szijjártó Péter miniszter keresztapja – és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentéséről.

A MÁV-os vezetők leváltása annyiban nem volt váratlan, hogy a miniszter a múlt héten erősen kiakadt a felügyelete alá tartozó vasúttársaságra, és keményen beszólt a MÁV-vezérkarnak, mondván:

A MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket.”

Augusztus 24-től a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt. A lassújel bevezetése azért keltett feltűnést, mert az 1-es egy “kirakatvonal”, az ország egyetlen olyan vonala, ahol akár 160 km/h-s sebesség is elérhető. (Bár a jászkunsági vonalakon is bőven akadna javítanivaló…)

A hvg.hu szerda délután elérte Csepreghy Nándort, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesét, aki megerősítette a két vezérigazgató-helyettes menesztését és annak okát is, továbbá arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is. Csepreghy a hvg.hu-nak nyilatkozva emlékeztetett: az 1-es vasúti fővonalon a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok alakultak ki, ezért volt szükség sebességkorlátozás bevezetésére és a felújítási munkálatok minél hamarabbi megkezdésére. A személyi változásokra áttérve hozzátette:

Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget.”

További részletek a Hvg cikkében olvashatók.

Kapcsolódó cikkek