Még nem tudni, mennyiből és ki fogja üzemeltetni a szolnoki művárat, ahol lesz még egy parkoló

Megosztás

Javában épül a szolnoki művár, jelenleg ez az a beruházás, ami a tiszaligeti strandfürdő fejlesztése mellett leginkább élénken foglalkoztatja a közvéleményt. Mindkettő jelentős határidőcsúszásban van, de a művár az év végére úgy néz ki, hogy elkészülhet. Hogy ki fogja majd üzemeltetni a létesítményt, még nem tudni, ahogy azt sem tudtuk meg, mikorra térül meg a beruházás.

A közvéleményt láthatóan élénken foglalkoztatja a szolnoki Vár látogatóközpont építése. Ezzel kapcsolatban tettünk fel több kérdést is a szolnoki városházának:

  • a már elkészült vasbeton támfal részét képezi-e a várberuházásnak forrás szintjén? Azaz az eddig napvilágot látott közel 1,7 milliárd forint költségnek részét képezi-e a támfal, vagy az külön, plusz pénzügyi tétel? Ha igen, akkor az mennyibe került?
  • milyen konkrét munkák vannak még hátra? Nyilván terepmunkák a kültérben, de a várban mit kell még berendezni, milyen látványosságok, programok lesznek benne?
  • ki fogja üzemeltetni a látogatóközpontot? Ki lesz a vezetője? Ha lesz vendéglátás, azt kiadják-e magánkézbe, kockáztatva azt, hogy egy idő után az is a bezárt Sörárium sorsára jut?
  • végzett-e számításokat a város arra vonatkozóan, hogy az egész beruházás bekerülési költsége mikor térül meg, ehhez milyen belépőjegyárakat kell rendelni?
  • a város ezekben a szűkös időkben képes lesz-e finanszírozni a látogatóközpont fenntartását?
  • elegendő lesz-e a parkolóhelyek száma ehhez a látogatóközponthoz? A már kialakított parkoló több busz fogadására is alkalmas-e?

A városháza a következőket válaszolta:

“Szolnok önkormányzatának TOP-6.1.4-15-SL1-2016-00001 azonosítószámú, “Szolnok VÁR! – Szolnoki Várkerület turisztikai célú fejlesztése” című 100% -os támogatási intenzitású (támogatás összege: 1,662 Mrd Ft) projektjében az alábbi kivitelezési munkákon dolgoznak a szakemberek:

Jelenleg épül a bástyasétány, ennek részeként a támfal külső oldalának feltöltése, az erózióvédő paplan elhelyezése, illetve az ehhez kapcsolódó füvesítés is elindult. Elkezdődtek a villamossági kivitelezési munkálatok, valamint befejezéshez közeledik a csapadékvíz-elvezető rendszer kialakítása. Hamarosan megkezdődik a sétány térkőburkolása, ezt követően telepítik majd a kültéri utcabútorokat.

Vár projekt:
A projekt részeként a Nyáry Lőrinc hidat is felújítjuk, itt a kandelábereket és korlátokat cseréljük.

A befejező munkálatok között szerepel a Várkapu Látogatóközpont körüli járdák és tereplépcsők kialakítása a park felőli oldalon, valamint a sétánynál kerékpáros pavilon és kerékpártárolók kialakítása. Emellett megépül a tematikus játszótér, s rendezzük a Damjanich park környezetét is.

A Várkapu Látogatóközpont épületével szemben akadálymentes parkoló és gyalogos átkelőhely épül.

A vár látható, és az idők folyamán elpusztult részeit megjelenítő állomásokat, úgynevezett Múltjeleket is kialakítunk a fejlesztés során (Belgrádi kapu, Északnyugati bástya, Északi bástya).

A Várkapu Látogatóközpontban a vár történetével kapcsolatos kiállítást rendezünk be.

Szintén a beruházás része volt a 29 parkoló építése a Zagyva város felőli oldalán.

A fejlesztés üzemeltetéséről még tartanak a szakmai egyeztetések.”

A válaszban több érdekesség is van. Az egyik, hogy nem tudni, mikorra térül meg a beruházás, ahogy azt sem tudni, mennyiből fogja valaki finanszírozni az üzemeltetést ezekben az ínséges időkben?

Aztán ez a mondat is érdekes lehet: “A Várkapu Látogatóközpont épületével szemben akadálymentes parkoló és gyalogos átkelőhely épül.”

Hogy ehhez mit szólnak majd az ottlakók, akik eddig is parkolási gondokkal küzdöttek, nem tudni.

Nyitóképünkön a vár környéke, ahol még egy parkolót terveznek.

Fotó: Google

Kapcsolódó cikkek