Gaál Zoltán szolnoki vendéglőst igazolják az eddig tapasztaltak a kötelező adatszolgáltatásról

Megosztás

Gaál Zoltán szolnoki vendéglős elhatározta, hogy nem tesz eleget a július 1-től élő adatszolgáltatási kötelezettségnek. Mások, akik ezt mégis megtették, nagyon szidják a rendszert.

Mint azt megírtuk, Gaál Zoltán szolnoki vendéglátóipari szakember nem teljesíti az adatszolgáltatást, amit a vendéglősökre erőltettek július egytől.

A vendéglőst a Telex is felkereste szerkesztőségünk közvetítésével. Gaál Zoltán el is mondta indokait a Telexnek.

Kijelentette:

„A társadalmi szerepvállalásom miatt is nem tehetem meg, hogy feketén, bejelentés nélküli munkavállalókat foglalkoztassak, és ne a meglévő szabályok szerint üzemeltessem vállalkozásom. Az, hogy megtagadom az újfajta adatszolgáltatást, azért teszem, mert a rendelkezést értelmetlen, szakmailag elfogadhatatlan döntésnek vélem.”

Ugyanakkor egy szintén vendéglős férfi név nélkül nyilatkozott a Telex.hu-nak, ő szintén Jász-Nagykun-Szolnok megyében dolgozik a vendéglátásban. Hogy mik a tapasztalatai? Íme:

„Jaj, hát azt nem szabad elmondanom, amit gondolok, mert azt a nyomdafesték nem tűrné el.”

Júniusban kéthetes próbaidőszakuk volt, ami rengeteg munkaórájukat elvitte, küzdöttek az új rendszerrel, ami náluk július 1. szombattól már élesben megy, de nagyon nehezen. A cég több százezer forintot költött erre a célra, ez soha nem térül meg. Vettek két tabletet, mert az adatszolgáltatás keretében minden tételt be kell ütniük a gépbe, amit a vendég kér, azután fizetéskor a NAV-hoz bekötött pénztárgépbe is be kell ütögetni a számokat, majd, ha bankkártyával fizet a vendég – és a háromnegyedük azzal fizet –, akkor a terminálba is be kell vinni az adatokat. A három különböző adatbevitel hosszú időt vesz igénybe, ami próbára teszi a vendégek türelmét.

Szóval van gond bőven, de hát ezt is biztosan olyanok találták ki, akik egyáltalán nem értenek hozzá.

Forrás: Telex.hu

Fotó: Telex.hu

Kapcsolódó cikkek