Megújulnak a megye egyes útszakaszai

Megosztás

Mezőtúr és Szarvas között, a 4631-es úton egy több mint 1,7 kilométeres szakasz újul meg. Az 5+550 és 7+304 kilométerszelvények között zajló felújítás részeként a szakemberek gondoskodnak a meglévő burkolat profilmarásáról, az útszéleken történő talajstabilizációról, majd új stabilizációs réteg építéséről. Ezt követően a teljes felületen új aszfalt kötőréteg, kopóréteg és stabilizált padka épül, valamint lecserélik a KRESZ táblákat és tartós burkolati jeleket is festenek. A szoljon.hu oldalon olvasható tájékoztatás szerint a fejlesztés hetvenöt napot vesz igénybe.

Emellett több mint 1,9 kilométeren újul meg az 3226-os jelű, Jászalsószentgyörgyöt Tiszasüllyel összekötő út 12+850 és 14+761 kilométerszelvények közötti szakasza. A kilencven napos felújítás részeként megtörténik a meglévő burkolat profilmarása, a szakemberek az útszéleken talajstabilizációt végeznek, majd új stabilizációs réteget építenek. Ezt követően a teljes felületen új aszfalt kötőréteg, kopóréteg és stabilizált padka épül, sor kerül a KRESZ táblák cseréjére, és tartós burkolati jelek festésére is – részletezték a társaság illetékesei.

A 3224-es jelű út 7+560 és 8+800 kilométerszelvények közötti szakasza is „új köntösbe öltözik”.

Szolnokot Tiszasüllyel összekötő út több mint 1,2 kilométerét érintő felújítás során elvégzik a burkolat profilmarását, majd mélymarás történik és elbontják az útalapot. Ezt követően cserélik a teljes pályaszerkezetet, melynek részeként új alap-, kötő-, kopóréteg és stabilizált padka épül. Természetesen itt is cserélik a KRESZ táblákat, valamint új tartós burkolati jeleket festenek az illetékesek – részletezték a kommunikációs osztálynál.

Tiszaszentimre és Kunmadaras között több mint 1,7 kilométeres szakasz újul meg. A 3219-es jelű út 4+903 és 6+672 kilométerszelvények közötti szakaszának fejlesztése hetvenöt napot vesz igénybe.

Ahogyan arról a Magyar Közút tájékoztatott, itt is profilmarás történik, majd az útszéleken talajstabilizációt végeznek, végül új stabilizációs réteget építenek. Ezt követően a teljes felületen új aszfalt kötőréteg, kopóréteg és padka épül, új KRESZ táblákat helyeznek el, és tartós burkolati jeleket festenek.

Azt remélik, hogy a beruházásoknak köszönhetően nő a forgalombiztonság és nagymértékben javul az út szolgáltatási színvonala. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. bízik abban, hogy a gondozásában megújuló országos közút minden közlekedő megelégedésére szolgál majd, a térségben pedig betölti a neki szánt szerepet, biztosítva ezzel a térségi központok, óvodák, iskolák, munkahelyek, intézmények gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb elérését.

Kapcsolódó cikkek