Ebben a szituációban nehéz jó megoldást találni. Az árbefagyasztással (kormányzati segítség nélkül) a kereskedőkkel nyeletik le a kötelező veszteséget, ráadásul ez később durván visszaüthet. Igaz, talán az adócsökkentés is jól jöhetett volna, de akkor meg a kormány nem kaszálna annyit a magas benzinárból.
Nem zárhatnak be a benzinkutak azért, mert a benzin árának befagyasztása miatt veszteséges nyitva tartaniuk, olvasható egy szombat éjszaka megjelent kormányrendeletben, amit a hvg.hu vett észre.
A kormányrendelet arról is rendelkezik, hogy ha a kút nem tudja 48 órán keresztül kiszolgálni a fogyasztókat, akkor köteles üzemszünetet hirdetni, amelynek ideje alatt egyéb kereskedelmi tevékenységet sem folytathat. Más okból viszont nem hirdethet üzemszünetet és a nyitvatartási időt sem rövidítheti. Ez azt jelenti, hogy a kutak nem zárhatnak be csak azért, mert veszteséges őket nyitva tartani, miután Gulyás Gergely bejelentette, hogy november 15-étől három hónapra 480 forinton befagyasztják a 95-ös benzin és a dízelolaj árát.
Aki ezt megszegi az 100 000 és 3 millió forint közti pénzbírságra számíthat, ismétlődés esetén pedig egy nap és fél év közti eltiltásra. Ha pedig eltiltás történik, akkor Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kijelölhet egy másik, „a lakosság igényeinek kielégítésére alkalmas nyilvántartott szolgáltatót az érintett üzemanyagtöltő állomás üzemeltetésére”, és ilyenkor „az érintett üzemanyagtöltő állomás épülete és tárgyi eszközei ideiglenesen a kijelölt nyilvántartott szolgáltató birtokába kerülnek.” A jogosult azonban nem jogutódja az üzemeltetés alól kitiltott cégnek, ha viszont károkat okoz az üzemeltetés alatt, azt neki kell megfizetni.
A benzinkutak üzemeltetőinek írásban be kell jelenteniük, ha más kutak bezárása vagy eltiltása esetén azok üzemeltetésére vállalkoznak, ehhez az anyagi, technikai és ellátási képességük és az engedélyük megvan.